Zarządzanie karierą II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN1-3ZK2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie karierą II |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 3 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wzmocnienie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz rozwój umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie pogłębionej wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: Autoocena i samoświadomość zawodowa: rozpoznawanie własnych umiejętności, określenie kwalifikacji i kompetencji Trendy na rynku pracy w tym popyt na kompetencje oraz nowe możliwości rozwoju Sporządzanie i analiza planu ścieżki kariery zawodowej/rozwoju kariery Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata;; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; Rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy oraz systemy szkoleń pracowników Utrzymywanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym, zarządzanie stresem zawodowym Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 9 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 15 h, punkty ECTS 0,6 |
Literatura: |
Bednarek Joanna, Macik Dorota: Kariera i rozwój osobisty. Jak odnieść sukces na rynku pracy? 2015 Bieniok Henryk: Metody rekrutacji i selekcji pracowników" wyd. 2018 Bill Burnett, Dave Evans: Projektowanie swojego życia: Jak stworzyć dobrze przeżywane, radosne życie, wyd. 2017 Furgał Anna: Rekrutacja i selekcja pracowników. Praktyczne porady, wyd. 2019 Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 Jaworska Urszula: Kariera zawodowa i jej kształtowanie 2013 Stawicka Barbara: Poradnik praktyczny. Zarządzanie karierą wyd. 2016 Więcek-Janka Małgorzata, Zarządzanie karierą wyd. 2012 |
Efekty uczenia się: |
3ZK2_U01 – Student potrafi prawidłowo określić własne priorytety w rozwoju kariery zawodowej (KA6_U02) 3ZK2_U02 – Student potrafi samodzielnie rozwijać swój poziom wiedzy oraz podnosić swoje umiejętności dla rozwoju swoje kariery zawodowej (KA6_UU1) 3ZK2_KK1 – Student jest świadom świadomość posiadanej wiedzy oraz posiadanych umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się dla sprostania wyzwań na rynku pracy (KA6_KK1) 3ZK2_KK2 – Student potrafi analizować rozstrzygać dylematy związane z rozwojem ścieżki kariery w otoczeniu społeczno-gospodarczym (KA6_KK2) 3ZK2 – Student jest kreatywny i przejawia postawę przedsiębiorczą (KA6_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Referat |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowerdej, Iwona Zaborowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowerdej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wzmocnienie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz rozwój umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie pogłębionej wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: Autoocena i samoświadomość zawodowa: rozpoznawanie własnych umiejętności, określenie kwalifikacji i kompetencji Trendy na rynku pracy w tym popyt na kompetencje oraz nowe możliwości rozwoju Sporządzanie i analiza planu ścieżki kariery zawodowej/rozwoju kariery Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata;; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; Rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy oraz systemy szkoleń pracowników Utrzymywanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym, zarządzanie stresem zawodowym Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 9 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 15 h, punkty ECTS 0,6 |
|
Literatura: |
Bednarek Joanna, Macik Dorota: Kariera i rozwój osobisty. Jak odnieść sukces na rynku pracy? 2015 Bieniok Henryk: Metody rekrutacji i selekcji pracowników" wyd. 2018 Bill Burnett, Dave Evans: Projektowanie swojego życia: Jak stworzyć dobrze przeżywane, radosne życie, wyd. 2017 Furgał Anna: Rekrutacja i selekcja pracowników. Praktyczne porady, wyd. 2019 Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 Jaworska Urszula: Kariera zawodowa i jej kształtowanie 2013 Stawicka Barbara: Poradnik praktyczny. Zarządzanie karierą wyd. 2016 Więcek-Janka Małgorzata, Zarządzanie karierą wyd. 2012 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wzmocnienie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz rozwój umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie pogłębionej wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: Autoocena i samoświadomość zawodowa: rozpoznawanie własnych umiejętności, określenie kwalifikacji i kompetencji Trendy na rynku pracy w tym popyt na kompetencje oraz nowe możliwości rozwoju Sporządzanie i analiza planu ścieżki kariery zawodowej/rozwoju kariery Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata;; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; Rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy oraz systemy szkoleń pracowników Utrzymywanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym, zarządzanie stresem zawodowym Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 9 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 15 h, punkty ECTS 0,6 |
|
Literatura: |
Bednarek Joanna, Macik Dorota: Kariera i rozwój osobisty. Jak odnieść sukces na rynku pracy? 2015 Bieniok Henryk: Metody rekrutacji i selekcji pracowników" wyd. 2018 Bill Burnett, Dave Evans: Projektowanie swojego życia: Jak stworzyć dobrze przeżywane, radosne życie, wyd. 2017 Furgał Anna: Rekrutacja i selekcja pracowników. Praktyczne porady, wyd. 2019 Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 Jaworska Urszula: Kariera zawodowa i jej kształtowanie 2013 Stawicka Barbara: Poradnik praktyczny. Zarządzanie karierą wyd. 2016 Więcek-Janka Małgorzata, Zarządzanie karierą wyd. 2012 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.