Anatomia funkcjonalna człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-BS1-2AFC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Anatomia funkcjonalna człowieka |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prawidłową anatomią człowieka oraz ukazanie zależności pomiędzy strukturami anatomicznymi a odpowiadającymi im mechanizmami fizjologicznymi. Student nabiera praktycznej umiejętności rozpoznawania poszczególnych elementów anatomii człowieka. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki biologiczne, biologia Rok studiów /semestr: II rok pierwszego stopnia/semestr zimowy Wymagania wstępne: Student powinien posiadać zakres wiadomości ogólnobiologicznych na poziomie podstawowym matury z biologii. Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, konsultacje, analiza schematów i modeli anatomicznych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium – 15 godz. Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w konwersatoriach: 15 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń: 8,1 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach: 1,9 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 16,9godz., 0,7 pkt ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 25,0 godz., 1,0 pkt ECTS Konwersatorium ma za zadanie przybliżyć takie zagadnienia jak: budowa i czynność układu kostnego, rodzaje mięśni szkieletowych, organizację centralnego i obwodowego układu nerwowego, układu krążenia (tętniczy i żylny), budowę układu oddechowego i pokarmowego oraz budowę układu moczowo-płciowego. |
Literatura: |
1. Aleksandrowicz R. 2006 Mały atlas anatomiczny. PZWL, Warszawa. 2. Michajlik A., Ramotowski W. 2003 Anatomia i fizjologia człowieka. PZWL Warszawa. 3. Krechowiecki A., Czerwiński F. 2006 Zarys anatomii człowieka. PZWL Warszawa. 4. Traczyk W.Z., Trzebski A (red.). 2004 Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej. PZWL, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
1. Student rozpoznaje poszczególne elementy anatomii człowieka i posługuje się fachową terminologią anatomiczną w celu opisania szczegółów anatomii człowieka.: KA6_WG1, KA6_WG2 2.Student wyjaśnia zależność pomiędzy strukturami anatomicznymi a odpowiadającymi im mechanizmami fizjologicznymi.: KA6_UW1, KA6_UK9 3.Student stosuje zdobytą wiedze w profilaktyce zdrowotnej.: KA6_KK1, KA6_KR5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja i ocena osiągniętych przez studenta efektów kształcenia następuje w czasie pisemnego kolokwium. Wymagana jest ocena pozytywna. Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami zawartymi w Uchwale 4/2014 Rady Naukowej IB Wydziału Biologiczno-Chemicznego UwB z 2.12.2014 r. w sprawie ilościowych kryteriów oceny osiągnięć studentów weryfikowanych za pomocą pisemnych egzaminów i prac zaliczeniowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.