Biologia człowieka z elementami antroplogii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-BS1-3BCA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biologia człowieka z elementami antroplogii |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest pokazanie człowieka jako jednostki w społeczeństwie w kontekście jego historycznej zmienności. Przedmiot zwraca uwagę na pochodzenie człowieka, warunki socjalno-ekonomiczne oraz kulturowe w ukształtowaniu dzisiejszych społeczeństw. Ukazuje zmienność morfologiczną i ontogenetyczną człowieka, rasogenezę i ewolucję systemu kojarzeń jakim jest monogamia. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie człowieka jako jednostki w społeczeństwie w kontekście jego historycznej zmienności. Przedmiot zwraca uwagę na pochodzenie człowieka, warunki socjalno-ekonomiczne oraz kulturowe w ukształtowaniu dzisiejszych społeczeństw. Ukazuje zmienność morfologiczną i ontogenetyczną człowieka, rasogenezę i ewolucję systemu kojarzeń jakim jest monogamia. |
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł specjalnościowy (biologia sądowa) Rok studiów/semestr: III rok /V semestr (zimowy) Wymagania wstępne: student powinien posiadać zakres wiadomości z anatomii funkcjonalnej człowieka i ewolucjonizmu Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w wykładach: 15 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 33,1 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 1,9 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 16,9 godz. (0,7 ECTS), nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 35 godz. (1,4 ECTS) |
Literatura: |
Baturo W. (red.). 2014. Biologia. Spojrzenie na człowieka. Encyklopedia PWN. Malinowski A., Bożiłow W. 1997. Podstawy antropometrii. Metody, techniki, normy. PWN Warszawa-Łódź. Malinowski A., Tatarczuk J., Asienkiewicz R. 2008. Antropologia dla pedagogów. Uniwersytet Zielonogórski. Malinowski A., Strzałko J. (red.). 1989. Antropologia. PWN Warszawa-Poznań. Pawłowski B. (red.). 2014. Biologia atrakcyjności człowieka. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
Efekty uczenia się: |
1. Student charakteryzuje cechy wyróżniające człowieka i etapy antropogezy (K_W01, K_W07) 2. Student wymienia czynniki wpływające na rozwój ontogenetyczny człowieka (K_W01, K_W08) 3. Student wyróżnia kryteria określania wieku rozwojowego człowieka (K_W08) 4. Student wyróżnia elementy składowe kultury (K_K01) 5. Student rozumie dlaczego różne koncepcje podziału na rasy wzbudzają kontrowersje wśród naukowców i w społeczeństwie (K_K10) |
Metody i kryteria oceniania: |
pisemne zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.