Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-ES1-1JOBI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Instytut Chemii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | - wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - przygotowanie do posługiwania się językiem obcym w kontaktach ze specjalistami jak również do komunikacji z osobami spoza grona specjalistów oraz do korzystania ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej nauki |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z dziedziny ekonomii oraz nauk biologicznych. Założeniem przedmiotu jest również wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach, wymagających znajomości języka zawodowego. Język angielski: Liczba godzin: 30, w tym 6 online Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia, mieszana (w sali i zdalnie) Język rosyjski: Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) |
Pełny opis: |
Język obcy Jednostka - Wydział Ekonomii, Wydział Biologiczno-Chemiczny Kierunek - Ekobiznes Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 0200-ES1-1JOBI Przedmiot obowiązkowy. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 3 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń: 43 godz.; udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 43 h = 1,7 pkt ECTS Język angielski Tematyka ogólna: 1. Przedstawianie się: rodzina, ukończona szkoła, zainteresowania powody i oczekiwania dotyczące nauki języka obcego. 2. Studia: moja uczelnia, nazwy wydziałów i kierunków, stopnie naukowe; organizacja roku akademickiego, system rekrutacji na studia; wynajmowanie mieszkania. 3. Praca: stanowiska pracy, formy zatrudnienia, staranie się o pracę; rozmowa kwalifikacyjna; przebieg kariery. 4. Media i środki komunikacji: prasa, radio, telewizja, Internet, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie; telefonowanie. 5. Problemy współczesnego świata (problemy społeczne, katastrofy naturalne), sposoby ich rozwiązywania, przeciwdziałanie. 6. Pisanie: CV, list motywacyjny, e-mail do przyjaciela, list nieformalny (np. zaproszenie, odpowiedź na zaproszenie), list formalny (np. list reklamacyjny Zagadnienia specjalistyczne: 1. Podstawowe słownictwo związane z ekologią 2. Środowisko naturalne: podstawowe słownictwo związane z przyrodą i ochroną środowiska 3. Graficzne środki przekazu informacji naukowej (tabele, wykresy, symbole, pierwiastki, związki). 4. Referat, wykład, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej. 5.Wybrane zagadnienia z dziedziny ochrony przyrody: lokalne i globalne zmiany w środowisku, zanieczyszczenia w środowisku i ich wpływ na zdrowie człowieka; 6. Prowadzenie działalności biznesowej w oparciu o założenia „zielonej gospodarki”. 7. Praca w instytucjach i organizacjach „zielonej gospodarki”. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na podstawie stron internetowych i kanałów naukowych/edukacyjnych www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009) Literatura uzupełniająca (materiały ogólne) Longman English Grammar Practice L.G. Alexnder (Longman, 1990) New Oxford English Grammar Course M. Swan, C. Walter (Oxford UP, 2011) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Grammar Lessons, M.Dean (Oxford UP, 1993) Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009 |
Efekty uczenia się: |
KA6_UK6: Student potrafi przygotować większość prac pisemnych typowych dla kierunku studiów i specjalności (np. raporty, opisy procesów, streszczenia artykułów naukowych i popularnonaukowych). Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. autoprezentacje, prezentacje, krótkie referaty). Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym dla kierunku studiów w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w języku obcym na poziomie B2. KA6_UU8: Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł (np. literatura naukowa i popularnonaukowa), związanych z kierunkiem studiów, posiłkując się terminologią specjalistyczną na poziomie B2. KA6_UO7: Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: zaliczenie pisemne po każdym semestrze; testy kontrolne; esej; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń. Formy i warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na min. 50% sprawdzianów, testów, kartkówek, prac pisemnych - obecność i aktywny udział w zajęciach. W przypadku nieobecności, student zobowiązany jest do zaliczenia wszelkich zaległych prac i testów w ciągu dwóch tygodni od zakończenia nieobecności. Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I i II semestru. Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.