Produkt regionalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-ES1-1PRE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Produkt regionalny |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu funkcjonowania produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych na rynku krajowym oraz ich znaczenia w rozwoju Podlasia. W ramach przedmiotu studenci poznają wytwórców produktów regionalnych i tradycyjnych z województwa podlaskiego. Zapoznają się także z podstawowymi przepisami prawnymi regulującymi funkcjonowanie na rynku produktów regionalnych i tradycyjnych. Na wybranych przykładach studenci przeanalizują formy i metody promocji produktów tradycyjnych i regionalnych oraz poznają instytucje, organizacje rządowe i pozarządowe wspierające tworzenie produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych. Wizyty studyjne. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki przyrodnicze Rok studiów/semestr: i rok studiów pierwszego stopnia, semestr letni Wymagania wstępne: Student powinien posiadać ogólną wiedzę przyrodniczą o regionie Podlasia. Liczba godzin zajęć zajęć dydaktycznych z podziałem na formy zajęć: zajęcia terenowe- 45 godz. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta; ogólny nakład pracy studenta: 60 godz., w tym: udział w zajęciach terenowych: 45 godz. przygotowanie się do zajęć, zaliczeń; 5 udział w konsultacjach, zaliczeniach: 10 Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 60 godz. 2 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 75 godz., 2,5 ECTS W ramach zajęć studenci poznają zasady rejestracji, certyfikowania produktów regionalnych i lokalnych. Studenci zgromadzą także informacje o najbardziej znanych produktach tradycyjnych, lokalnych i regionalnych Podlasie. Podczas zajęć terenowych będą mieli okazję poznać producentów, warunki produkcji różnych produktów regionalnych, certyfikowanych oraz zrozumieć, jak wiedza o kulturze, tradycji i historii regionu może zainspirować wytwarzanie produktów regionalnych i tradycyjnych. |
Literatura: |
1. Jekatierynczuk - Rudczyk E. i Stepaniuk M. (red.) 2008 - Rozwój obszarów przyrodniczo cennych. Odział Białostocki PTG, Stowarzyszenie Dziedzictwo Podlasia, Białystok 2. Taylor J.R.E. 2013 - Tajemnice doliny Biebrzy. Eseje naukowe o zwierzętach i roślinach. Trans Humana, Białystok 3. Lewkowicz-Mosiej T. 2017 - Zioła w leczeniu chorób cywilizacyjnych. Zysk i S-ka, Poznań 4. Bebak M., Fiołek M. i in. 2017 - Boża apteka: zioła pól i ogrodów.Wydawnictwo SBA, Warszawa 5. Nizielska A. 2010 - Kulturowe uwarunkowania strategii produktu na rynku międzynarodowym. projekt współfinansowany ze środków UE w ramach EFS, Katowice 6. Broszura produkt tradycyjny i lokalny. Kompendium dobrych praktyk. 2012-2013 7. Stankiewicz A. 2008 - Środowiskowe działania lokalne na południowo-wschodnim Podlasiu(w:) pod red E.Rydza i A. Kowalaka "Świadomość ekologiczna a rozwój regionalny w Europie Środkowo-Wschodniej" Wyd. nauk. akademii Pomorskiej w Słupsku |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna i potrafi identyfikować produkty regionalne, lokalne i tradycyjne Podlasia oraz wyjaśnić ich znaczenie w rozwoju regionu. z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania środowiska KA6_WG2 2. Student zna i potrafi interpretować wymagania prawne regulujące funkcjonowanie na rynku produktów tradycyjnych, regionalnych i tradycyjnych KA6_WG2 3. Student potrafi interpretować podstawowe zjawiska i procesy gospodarcze, analizować problemy związane z rozwojem produktów regionalnych i tradycyjnych na Podlasiu KA6_UW1 4. Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i zespołową oraz pracować w grupie przyjmując w niej różne role KA6_UO7 5. Student potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności KA6_UU8 6. Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę stałego uczenia się oraz znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu ekobiznesu KA6_KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja i ocena osiągniętych przez studenta efektów kształcenia następuje w czasie zajęć terenowych. W czasie spotkań z producentami produktów tradycyjnych, lokalnych i regionalnych, studenci będą zadawać im pytania, dyskutować oraz sporządzać sprawozdania z zajęć. Studenci w grupach do zaliczenia przygotują i zaprezentują opracowane projekty. Wymagana jest ocena pozytywna z każdego z ww. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.