Zapewnienie jakości w przedsiębiorstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-ES1-3ZJP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zapewnienie jakości w przedsiębiorstwie |
Jednostka: | Wydział Biologiczno-Chemiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zarządzania jakością. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zarządzania jakością. Omówione zostanie zastosowanie koncepcji i narzędzi zarządzania jakością, a także różne podejścia do problematyki zarządzania jakością. Poruszone również zostaną problemy zarządzania zintegrowanego |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zarządzania jakością. Omówione zostanie zastosowanie koncepcji i narzędzi zarządzania jakością, a także różne podejścia do problematyki zarządzania jakością. Poruszone również zostaną problemy zarządzania zintegrowanego Tematyka wykładu: 1. Istota jakości 2. Koncepcje i zasady zarządzania jakością 3. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM) 4. Systemy jakości ISO 9000 5. Zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem 6. Normy branżowe 7. Narzędzia zarządzania przez jakość 8. Koszty jakości 9. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA) 10. Kaizen filozofia ciągłego doskonalenia jakości |
Literatura: |
1. John Bank, Zarządzanie przez jakość, Geberthner i Ska, Wrsazwa 1996 2. Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2000 3. Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005 4. Denis Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002 5. Jan Myszewski, Po prostu jakość, Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. WSiP, Warszawa 2005 6. Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. teoria i praktyka, Wyd. Helion 2005 |
Efekty uczenia się: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, a także poznanie praktycznych zasad zarządzania jakością. W 01 Posiada wiedzę o relacjach zachodzących pomiędzy firmą jej dostawcami oraz klientami w zakresie zapewnienia jakości Z1_W04 W 02 Posiada o zasadach zarządzania jakością, w szczególności z punktu widzenia podejścia procesowego Z1_W09 U 01 Potrafi analizować przebieg procesów organizacyjnych pod kątem zapewnienia jakości Z_U01 U 02 Potrafi analizować i interpretować zjawiska zachodzące w organizacji i jej otoczeniu za pomocą wybranych narzędzi zarządzania jakością Z_U06 K 01 Potrafi pracować nad rozwiązywaniem problemów z zakresu jakości z wykorzystaniem wybranych grupowych technik rozwiązywania problemów Z_K02 Efekty W 01, W 02 weryfikowane za pomocą egzaminu Efekty U 01, U 02, K01 weryfikowane za pomocą studiów przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny w czasie rzeczywistym w sali lub w czasie rzeczywistym w formie zdalnej przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość. ocena dostateczna (3) – 51-60% ocena dostateczna plus (3+) – 61-70% ocena dobra (4) – 71-80% ocena dobra plus (4+) – 81-90% ocena bardzo dobra (5) – 91-100%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.