Przedmiot do wyboru (Blok III) - Podstawy GIS
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-OS1-2GIS2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot do wyboru (Blok III) - Podstawy GIS |
Jednostka: | Wydział Biologiczno-Chemiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Przedmiot stanowi wprowadzenie do tematyki analiz przestrzennych za pomocą oprogramowania typu GIS. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Student posiada wiedzę i umiejętność niezbędną do pozyskania odpowiedniego oprogramowania oraz danych do wykonania prostych analiz przestrzennych. Wykorzystuje narzędzia jakie oferuje oprogramowanie typu GIS, wykonuje analizy przestrzenne i wyciąga prawidłowe wnioski z nich wynikające. Student potrafi wykonać wizualizację uzyskanych wyników i przedstawić je w formie ogólnodostępnej i przestępnej dla docelowego odbiorcy. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: do wyboru Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki biologiczne, ochrona środowiska Rok studiów/semestr: II rok I stopnia, semestr zimowy Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Zajęcia laboratoryjne - 30 godz. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., w tym: udział w wykładach: 0 godz. przygotowanie się do zajęć, zaliczeń: 16 godz. udział w konsultacjach, zaliczeniach: 4 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 34 godz., 1,4 pkt. ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 50 godz., 2 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. Urbański J. 2012. GIS w badaniach przyrodniczych. Centrum GIS. Uniwersytet Gdański. Gdańsk, ss. 266. 2. Szczepanek R., Żmuda-Trzebiatowski P. 2018. Trzy… Cztery… QGIS. Wstęp do QGIS- Samouczek. (dokument rozpowszechniony na licencji CC BY-SA 3.0. ss. 103. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna znaczenie podstawowych pojęć oraz posługuje się polsko- i anglojęzyczną terminologią związaną z kartografią i problematyką GIS. KA6_WG6 Student zna podstawowe zastosowania GIS w badaniach przyrodniczych i społeczno-gospodarczych. KA6_WG7 Student wie jakie są odpowiednie metody do wykonania prostych analiz przestrzennych.KA4_WG9 Umiejętności: Student potrafi samodzielnie odnaleźć i wykorzystać źródła danych przestrzennych dostępnych w Internecie. KA6_UW2 Student wykorzystuje odpowiednie techniki wizualizacji i badania procesów zachodzących w przestrzeni. KA6_UW3 Student prawidłowo opisuje przeprowadzone analizy przestrzenne i interpretuje ich wyniki. KA6_UW4 Kompetencje społeczne: Student ma świadomość tempa zmian zachodzących w przestrzeni geograficznej i ich znaczenia w środowisku naturalnym i gospodarce człowieka oraz rozumie potrzebę współdziałania wielu ekspertów, w celu kompleksowego zrozumienia i zarządzania środowiskiem naturalnym.. KA6_KK2 Student ma świadomość szybkiego tempa rozwoju technologicznego i rosnących możliwości skutecznego zarządzania otaczającą przestrzenią w przyszłości. KA6_KR2 |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość opuszczenia jednych zajęć z koniecznością ich odpracowania). 2. Pozytywna ocena pracy studenta podczas zajęć 3. Pozytywna ocena z zaliczenia końcowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.