Strategia rozwoju przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-EN1-2XSRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Strategia rozwoju przedsiębiorstw |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, zarządzanie Rok studiów: 2 semestr: 3 Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 9 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach 15 godz. Przygotowanie do egzaminu 10 godz. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15 godz.; 0,6 pkt. ECTS o charakterze praktycznym: 10 godz.; 0,4 pkt ECTS |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, zarządzanie Rok studiów: 2 semestr: 3 Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach 9 godz. Przygotowanie do egzaminu 16 godz. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 9 godz.; 0,36 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa, 2001. Romanowska M., Planowanie strategiczne, PWE Warszawa 2003. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 |
Efekty uczenia się: |
W01 Ma wiedzę o zasadach tworzenia strategii organizacji E1_W07 W02 Ma wiedzę o czynnikach wpływających na kształt strategii organizacji i sposobach dostosowywania strategii do uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych E1_W08 U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej E1_U07 Efekty W01 i W02 weryfikowane za pomocą egzaminu pisemnego Efekt U01 weryfikowany za pomocą studium przypadku z analizy strategicznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w formie testu, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.