Ekonomika transportu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-EN2-2EKT |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika transportu |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Student zdobędzie podstawowa wiedzę o roli ekonomiki transportu w systemie nauk, zna podstawowa terminologie w odniesieniu do ekonomiki transportu W szczególności celem przedmiotu jest: 1. Poznanie czynników kształtujących rynek transportowy: popyt, poda¿, koszty, cena 2. Poznanie i analiza rynków gałęziowych w transporcie 3. Poznanie procesów, zjawisk, podmiotów i struktur transportowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kierunkowy Moduł_2 Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ekonomicznych Dyscyplina nauki: ekonomia Rok studiów /semestr: 2 rok, 4 semestr Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Bez wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 9 godzin wykładów, 9 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: - Wykład: w formie prezentacji multimedialnej - Ćwiczenia: studia przypadku, analiza literatury, dyskusja Formy zaliczenia przedmiotu: - Wykład: Egzamin pisemny - Ćwiczenia – kolokwium, aktywność na zajęciach (dyskusje, prezentacje), platforma blackboard w przypadku zajęć zdalnych (testy i/lub dyskusje - tablice, i/lub prace pisemne) Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w wykładach i ćwiczeniach – 18 godz. - Egzamin – 2 godz. - Przygotowanie do egzaminu 70 – godz. - Przygotowanie do ćwiczeń – 60 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godz., punkty ECTS 0,8 - o charakterze praktycznym: 0, punkty ECTS 0 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Koźlak A.: Ekonomika transportu. Wyd. UG, Gdańsk 2007 2. Mendyk E., Ekonomika transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2009 3. Mindur L. (red.), Technologie transportowe XXI w., Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Warszawa – Radom 2014 4. Rydzkowski W., Wojewodzka –Krol K. (red), Transport, PWN, Warszawa 2009 5. Szymonik A., Ekonomika transportu dla potrzeb logistyka, Difin, Warszawa 2013 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Mindur L., Technologia transportu, WKIŁ, Warszawa 2001 2. Załoga E., Problemy transportu i logistyki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 3. Rucińska D., Problemy funkcjonowania europejskiego transportu i rynku transportowego w XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2012 4. Tomanek R.: Funkcjonowanie transportu. Wyd. Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2004 |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. 2EKT_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie ekonomiki transportu i relacji w stosunku do zarządzania (E2_W01) 2. 2EKT_W08 Ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych rodzajów podmiotów, struktur z dziedziny transportu oraz o prawidłowościach rządzących tym procesem (E2_W08) 3. 2EKT_U01 Posiada umiejętności rozumienia i analizowania zagadnień z zakresu ekonomiki transportu (E2_U01) 4. 2EKT_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu ekonomiki transportu (E2_K01) 5. 2EKT_K06 Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie problematyki rozwoju transportu (E2_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Egzamin pisemny - Ćwiczenia – kolokwium, aktywność na zajęciach (dyskusje, prezentacje) Uwaga: w roku akademickim 2019/2020, ze względu na pandemię COVID19 ćwiczenia w większości realizowane były zdalnie na platformie blackboard. Ocenie podlegają: udział w dyskusjach, prace pisemne, testy online. Zaliczenie przedmiotu na podstawie zdobytych punktów oraz projektu końcowego z zakresu optymalizacji transportu (zamiast kolokwium). Procent punktów wymaganych dla uzyskania oceny: bardzo dobrej - 100% - 91%, dobrej plus - 90% - 81%, dobrej - 80% - 71%, dostatecznej plus - 70% - 61%, dostatecznej - 60% - 51%, niedostatecznej - 50% i mniej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.