Badania rynkowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES1-2LBRY |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Badania rynkowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do badań rynkowych. 2. Informacja w badaniach rynkowych 3. Badania rynkowe - pojęcie, rodzaje, organizacja i znaczenie 4.Źródła informacji w badaniach marketingowych i ich gromadzenie 5.Metody i techniki stosowane w badaniach rynkowych 6. Realizacja badań rynkowych i prezentacja wyników. 7. Wykorzystanie internetowych badań rynkowych. 8. Etyka badań rynkowych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011 2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008 3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007 2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Wykład prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych angażujący studentów do dyskusji. Kryteria oceniania: Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia. Podejście do egzaminu końcowego na podstawie zaliczenia ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.