Narzędzia e-gospodarki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES1-2PNGO |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Narzędzia e-gospodarki |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 0300-ES1-2PNGO Język przedmiotu: Polski Rodzaj przedmiotu: Moduł 4 - przedmioty specjalnościowe Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, Ekonomia Rok studiów/semestr: II rok/semestr 3 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godzin (w tym e-learning). Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach 30 godzin - studiowanie literatury 25 godzin - przygotowanie się do zaliczenia wykładów 20 godzin - udział w konsultacjach 5 godzin - zaliczeniowy projekt końcowy 20 godzin Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, praktycznie angażujący słuchaczy - konsultacje indywidualne Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - Liczba godzin 35, Punkty ECTS 1,4 |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. T. Hayes, Hiperskok: rewolucja internetowa w biznesie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010. 2. J. Winiarski, Gospodarka elektroniczna - współczesne przedsiębiorstwo na rynku globalnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2010. 3. M. Pindelski, Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych, Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: 1. M. Kraska, Elektroniczna gospodarka w Polsce: raport 2008, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2009. (Aktualizacja do najnowszych raportów) 2. W. Szpringer, Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu: ujęcie instytucjonalne, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008. 3. K. C. Laudon, C. Guercio Traver, E-Commerce 2017, Pearson Education, 2017. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2PNGO _W01 Ma wiedzę o procesach zmian zachodzących w gospodarce elektronicznej oraz ich przyczynach, przebiegu i konsekwencjach (E1_W01) UMIEJĘTNOŚCI 2PNGO _U01 Potrafi wyjaśnić podstawowe narzędzia gospodarki elektronicznej oraz dostrzega ich wpływ na rozwój społeczeństwa informacyjnego (E1_U02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładów w formie testu pisemnego i/lub projektu końcowego. Ogólne warunki uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu określa Regulamin Studiów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.