Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sprzedaż i marketing usług bankowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ES1-3BSMU
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sprzedaż i marketing usług bankowych
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot umożliwia studentom nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny marketingu w obszarze rynku usług bankowych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot umożliwia studentom nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny marketingu w obszarze rynku usług bankowych, niezbędnych do:

- podejmowania decyzji managerskich i budowania marketingowej strategii rozwoju,

- kreowania oferty banku i jego wizerunku,

- wykorzystania nowoczesnych form sprzedaży produktu bankowego,

- zarządzania wiedzą w sektorze bankowym.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do tematu sprzedaży i marketingu usług bankowych.

2. Badania marketingowe

3. Planowanie marketingowe

4. Segmentacja klientów

5. Instrumenty marketingu

6. Promocja i public relations

7. Sprzedaż usług bankowych

8. Zaliczenie przedmiotu

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Branta, Warszawa 2001;

2. Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa, 2000;

3. M. Kolasa, Marketing bankowy, CeDeWu, 2008 r.

4. J. Grzywacz, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa 2006.

Literatura uzupełniająca

1. M. Pluta - Olearnik, Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.

2. M. Lipowski, Marketing bankowy zarządzania popytem i podażą usług, Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej, 2003.

Efekty uczenia się:

1. Student rozumie pojęcia i istotę instrumentów i działań marketingowych w usługach bankowych.

2. Kreatywnie myśli o potrzebach nabywców, zna sposoby ich zaspakajania

3. Umie wykorzystać znajomość marketingu w budowaniu oferty firm usługowych ze szczególnym uwzględnieniem banków.

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁADY

Egzamin z wykładu w formie testu obejmującego materiał z zajęć w formie tradycyjnej i e-leraningu. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia. Podstawą podejścia do egzaminu końcowego jest zaliczenie wykładów w formie e-learningu na podstawie rozwiązanego testu (zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia) oraz uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń.

Ćwiczenia:

Zaliczenie ćwiczeń na podstawie sumy uzyskanych punktów (zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia) z przygotowanych zadań w formie tradycyjnej i e-learningu obejmujących: przygotowanie projektu i przeprowadzanie badań własnych, wykonanie analizy studium przypadku i udział w dyskusji.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)