Sprzedaż i marketing usług bankowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES1-3BSMU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Sprzedaż i marketing usług bankowych |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot umożliwia studentom nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny marketingu w obszarze rynku usług bankowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot umożliwia studentom nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny marketingu w obszarze rynku usług bankowych, niezbędnych do: - podejmowania decyzji managerskich i budowania marketingowej strategii rozwoju, - kreowania oferty banku i jego wizerunku, - wykorzystania nowoczesnych form sprzedaży produktu bankowego, - zarządzania wiedzą w sektorze bankowym. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do tematu sprzedaży i marketingu usług bankowych. 2. Badania marketingowe 3. Planowanie marketingowe 4. Segmentacja klientów 5. Instrumenty marketingu 6. Promocja i public relations 7. Sprzedaż usług bankowych 8. Zaliczenie przedmiotu |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Branta, Warszawa 2001; 2. Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa, 2000; 3. M. Kolasa, Marketing bankowy, CeDeWu, 2008 r. 4. J. Grzywacz, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca 1. M. Pluta - Olearnik, Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999. 2. M. Lipowski, Marketing bankowy zarządzania popytem i podażą usług, Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej, 2003. |
Efekty uczenia się: |
1. Student rozumie pojęcia i istotę instrumentów i działań marketingowych w usługach bankowych. 2. Kreatywnie myśli o potrzebach nabywców, zna sposoby ich zaspakajania 3. Umie wykorzystać znajomość marketingu w budowaniu oferty firm usługowych ze szczególnym uwzględnieniem banków. |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY Egzamin z wykładu w formie testu obejmującego materiał z zajęć w formie tradycyjnej i e-leraningu. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia. Podstawą podejścia do egzaminu końcowego jest zaliczenie wykładów w formie e-learningu na podstawie rozwiązanego testu (zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia) oraz uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Ćwiczenia: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie sumy uzyskanych punktów (zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia) z przygotowanych zadań w formie tradycyjnej i e-learningu obejmujących: przygotowanie projektu i przeprowadzanie badań własnych, wykonanie analizy studium przypadku i udział w dyskusji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.