Innowacyjny samorząd terytorialny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES1-3PIST |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.303
|
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjny samorząd terytorialny |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać ogólną wiedzę ekonomiczną oraz znajomość podstaw finansów |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu INNOWACYJNY SAMORZĄD TERYTORIALNY jest zapoznanie studentów z istotą wyzwań, jakie stoją przed współczesnym samorządem terytorialnym i przesłankami innowacyjności, która jest ważnym narzędziem kreacji rozwoju społeczno-gospodarczego jst. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne, I stopień Rodzaj przedmiotu: ogólne kierunkowe Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ekonomicznych, dyscyplina ekonomia Rok studiów - trzeci, semestr - szósty Liczba godzin dydaktycznych: 30 godz. wykładów Metody dydaktyczne: Wykład: wykład wspomagany prezentacjami multimedialnymi, wykorzystanie form aktywizacji studentów Bilans nakładu pracy studenta - 4 pkt ECTS (100 godz.) udział w wykładach - 0,72 pkt (18 godz.) praca własna studenta (przygotowanie do dyskusji) - 1,28 pkt (32 godz.) przygotowanie się do egzaminu - 2 ECTS (50 godz.) |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Bukowski Z., Kamosiński S., Samorząd terytorialny: wybory, partycypacja społeczna, gospodarka lokalna, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2015. 2. Gawłowski R., Machalski P., Makowski K., Samorząd terytorialny w systemie administracji publiczne, CeDeWu, Warszawa 2017 3. Prystrom J., Innowacje w procesie rozwoju gospodarczego. Istota i uwarunkowania, Difin, Warszawa 2012. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Dolnicki B, Samorząd terytorialny, Wolters Kluwer, Warszawa 2016. 2. Ebel R. D., Petersen J. E., The Oxford handbook of state and local government finance, Oxford ; New York : Oxford University Press, 2012. 3. Fagerberg J., The Oxford handbook of innovation, Oxford : University Press, 2005. 4. Ansell Ch., Torfing J., Public innovation through collaboration and design, London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2014. |
Efekty uczenia się: |
FIL_W01 ma podstawową wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych, zna podstawowe kategorie ekonomiczne odnoszące się do innowacji i działań na rzecz rozwoju jednostek samorządu terytorialnego E1_W01 FIL_W02 ma wiedzę o normach i regułach rządzących systemem finansowania samorządu terytorialnego (źródłach dochodów, kierunkach wydatkowania oraz teoriach odnoszących się do finansów samorządowych) ukierunkowanego na podnoszenie poziomu jego innowacyjności E1_W07 FIL_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (w odniesieniu do innowacyjności samorządu terytorialnego) E1_K01 FIL_K02 jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne dzięki zapoznaniu się z instrumentami wspierania innowacyjności samorządu terytorialnego partycypacji społecznej w finansach samorządowych E1_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci są oceniani na podstawie egzaminu pisemnego w formie testu (test mieszany, z pytaniami testowymi oraz otwartymi). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.