Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES2-1XMMI |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 3 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje grupowe z wykorzystaniem multimediów Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, prezentacje grupowe Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 godz. - studiowanie literatury 15 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 10 godz. - egzamin 2 godz. - udział w ćwiczeniach 15 godz. - przygotowanie prezentacji 10 godz. - udział w konsultacjach 8 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 38 punkty ECTS 1,52 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,8 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2.A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3.J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 4.A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2XMMI_W01 Student ma wiedzę dotyczącą relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami (rynkami) w skali międzynarodowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia więzi społeczno-ekonomicznych na międzynarodową działalność marketingową. E2_W04 UMIEJĘTNOŚCI 2XMMI_U01 Potrafi właściwie, w oparciu o wiedzę ekonomiczną, analizować otoczenie rynkowe oraz proponować rozwiązania kluczowych problemów z zakresu marketingu międzynarodowego. E2_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 2XMMI _K01 Potrafi pracować w grupie w trakcie realizacji projektów oraz przyjmować różne role. E2_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie prezentacji tematycznych, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych prezentacji - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.