Emisja głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES3-2EG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania aparatu głosowego oraz ukierunkowanie pracy na rozwój najlepszych parametrów głosu, aby w sposób świadomy mogli się nim posługiwać. |
Pełny opis: |
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne i społeczne. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 7 h konwersatoria. Metody dydaktyczne: konwersatorium, Warsztaty grupowe. Punkty ECTS: 1 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w konwersatoriach – 7 godzin; przygotowanie do zajęć – 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 8 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 7 h, 0,25 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 18 h, 0,75 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gawrońska M. – Podstawy wymowy i impostacji głosu, AWF, Wrocław 1997 2. Łastik A. – Poznaj swój głos, Warszawa 2002 3. Śliwińska-Kowalska M. – Głos – narzędziem pracy. Podręcznik dla nauczycieli, Łódź 1999 4. Tarasiewicz B. – Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do emisji głosu, Universitas, Kraków 2003 5. Zielińska H. – Kształcenie głosu, Polihymnia Lublin 2002 Literatura uzupełniająca: 1. Jackiewicz U. – Wybrane zagadnienia z emisji głosu – praca z dziećmi, Wyd. Poligrafia – Iwanowski Płock 2003 2. Łukaszewski I. – Zbiorowa emisja głosu, COMUK 1997 3. Toczyska B. – Elementarne ćwiczenia dykcji, Centrum Edukacji Teatralnej, Gdańsk 1994 4. Toczyska B. – Łamańce z dedykacją, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk 2003 5. Kram Jerzy – Zarys kultury żywego słowa – 1995 6. Mikuta Marian – Kultura żywego słowa |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot 1. posiada wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania aparatu głosowego 2. posiada ogólną wiedzę z zakresu patologii głosu 3. posiada umiejętność korygowania układu poszczególnych narządów artykulacyjnych w celu uzyskania najlepszych parametrów głosu 4. w prezentacjach utworów literackich uwzględnia i sprawnie wykorzystuje czynniki wzmacniające siłę przekazu werbalnego (melodyka języka, tempo mówienia, dykcja, dynamika, barwa głosu, pauzy, gestykulacja) 5. posiada umiejętność samooceny |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej, obecności i aktywności na zajęciach. Może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. Pozostałe muszą być usprawiedliwione lub odrobione z inną grupą. 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.