Planowanie procesu dydaktycznego w szkole wyższej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES3-2PPDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie procesu dydaktycznego w szkole wyższej |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w ramach przedmiotu jest kompleksowa prezentacja i analiza procesu przygotowania i organizacji zajęć dydaktycznych, prawidłowego doboru metod i technik dydaktycznych oraz ukazanie znaczenia współpracy i oceny własnych efektów nauczania. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć doktorant uzyska wiedzę na temat: – przygotowania i organizacji zajęć dydaktycznych w szkole wyższej, – standardowych i niestandardowych metod i technik dobieranych do celów i treści kształcenia, – roli współdziałania, efektów pracy zespołowej, – znaczenia prezentacji zagadnień skomplikowanych za pomocą prostego języka, – dobrych praktyk. Podczas zajęć doktorant uzyska umiejętności w zakresie: – zaplanowania i przygotowania zajęć na poziomie akademickim w różnych formach nauczania (m.in. wykład, ćwiczenia, seminarium) – sposobów osiągnięcia wybranych efektów kształcenia, – pracy zespołowej, – oceny pracy innych członków zespołu. |
Literatura: |
Literatura podstawowa Kostera M., Rosiak A., „Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by...” , Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008. Doroszewicz S. (red.), „Metodyka i badania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym w Polsce”, Szkoła Główna Handlowa – Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2011. Literatura uzupełniająca: Ćwiąkała-Małys A., „Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim”, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010. |
Efekty uczenia się: |
Doktorant, po ukończeniu zajęć: 1. Zna podstawowe zasady skutecznego planowania i organizacji pracy dydaktycznej. 2. Zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać. 3. Zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych efektów kształcenia. 4. Potrafi wyszukać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć, 5. Potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego. 6. Ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja multimedialna omawianych zagadnień, warsztaty praktyczne, dyskusja, praca zespołowa, wykorzystanie nowoczesnych technik analitycznych. Pisemne opracowanie jednego zagadnienia (z kilku do wyboru). Aktywny udział w zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.