Inteligentne systemy w ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES3-3ISE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Inteligentne systemy w ekonomii |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest prezentacja zagadnień dotyczących wykorzystania systemów ekspertowych, sieci neuronowych, algorytmów genetycznych, teorii chaosu, zbiorów rozmytych w ekonomii |
Pełny opis: |
konwersatoria/14 godz. Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy słuchacza Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w konwersatoriach 14 Przygotowanie do zajęć 5 Przygotowanie eseju 7 Udział w konsultacjach 4 Razem 30 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Siemieniuk N. (2001), Fraktalne właściwości polskiego rynku kapitałowego, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok . 2. Peters, E.E. (1994) Fractal Market Analysis: Applying Chaos Theory to Investment & Economics. Wiley, Hoboken. 3. Zieliński J. S. (red.) (2000), Inteligentne systemy w zarządzaniu. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Literatura dodatkowa: 4. Nowiński M., (2007), Nieliniowa dynamika szeregów czasowych w badaniach ekonomicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław. 5. Witkowska D.(2002), Sztuczne sieci neuronowe i metody statystyczne, C.H. Beck, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Doktorant zna i rozumie specjalistyczną wiedzę z zakresu systemów inteligentnych Dyskusja w czasie zajęć, esej Doktorant zna i rozumie prawne aspekty działalności badawczej i dydaktycznej w tym ochronę własności intelektualnej Dyskusja w czasie zajęć, esej Umiejętności Doktorant potrafi pozyskiwać wiedzę z dorobku nauk ekonomicznych i analizować ją . esej Doktorant potrafi dobierać argumenty, dane, koncepcje ze światowego dorobku ekonomii do dyskusji nad określonymi problemami Dyskusja w czasie zajęć Doktorant potrafi publicznie zaprezentować wyniki badań i opracowań Dyskusja w czasie zajęć, esej Kompetencje społeczne Doktorant potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Dyskusja w czasie zajęć, esej Doktorant potrafi przyjmować aktywną postawę wobec pojawiających się wyzwań badawczych Dyskusja w czasie zajęć, esej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - konwerstoria, angażujące słuchaczy do czynnego udziału w zajęciach w formie dyskusji, Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.