Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie innowacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ES3-3WSIN
Kod Erasmus / ISCED: 14.303 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie innowacji
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot obejmuje analizę procesów innowacji w zakresie realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. Poszczególne elementy rozpatrywane są przez pryzmat wzajemnych relacji między działalnością innowacyjną przedsiębiorstw a otoczeniem. Ponadto ma ona charakter instytucjonalny i mikroekonomiczny.

Skrócony opis:

1. Innowacje i postęp techniczny w procesie gospodarczym

2. Proces innowacyjny i jego przebieg w przedsiębiorstwie

3. Tworzenie strategii innowacyjnych

4. Uwarunkowania wykorzystania strategii innowacyjnych

5. Polityka innowacyjna a warunki rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstw

Pełny opis:

Przedmiot obejmuje analizę procesów innowacji w zakresie realizowanych przez przedsiębiorstwa strategii. Poszczególne elementy rozpatrywane są przez pryzmat wzajemnych relacji między działalnością innowacyjną przedsiębiorstw a otoczeniem. Ponadto ma ona charakter instytucjonalny i mikroekonomiczny.

Zwraca się również uwagę na dwa dodatkowe czynniki, które wynikają ze zmian instytucjonalnych współczesnych społeczeństw i wzrostu ich zasobów, a które wchodzą w skład procesów tworzenia i realizowania strategii innowacji. W szczególności ich wewnętrzne możliwości adaptacyjne i środowisko społeczne.

Literatura:

1. Ch. Freeman, L.Soete, The Economics of Industrial Innovation, MIT Press, Cambridge 1999

2. P.F. Drucker, Innowacja i przedsiębiorczość, PWE Warszawa 1992

3. C.K.Prahalad, M.S.Krishnan, Nowa era innowacji, PWN Warszawa 2010

4. C.M.Christensen, Przełomowe innowacje, PWN Warszawa 2010

5. J.Bessant, J.Tidd, Zarządzanie innowacjami, Wolters Kluwer 2013

Efekty uczenia się:

SD_W01

SD_W02

SD_U02

SD_U15

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna (esej) na temat związany z problematyką wykładu

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)