Komunikacja i negocjacje w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LN1-2KOM |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja i negocjacje w logistyce |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci powinni mieć ogólną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji i negocjacji w logistyce. Po zakończeniu kursu studenci powinni znać podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja i rozumieć przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Powinni także znać etapy negocjacji i działania, jakie należy podjąć w ramach każdego z tych etapów. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki, Forma studiów niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu Moduł_5 przedmioty kierunkowe Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina – nauki o zarządzaniu Rok studiów /semestr Rok II semestr 4 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 18 godzin ćwiczeń Ćwiczenia oparte na dyskusji grupowej, analizie studiów przypadków, rozwiązywaniu zadań i testów, prezentacjach przygotowanych referatów i prezentacji multimedialnych Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w ćwiczeniach 18 godz. Przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. Przygotowanie prezentacji/referatu 10godz. Przygotowanie do kolokwium 10godz. Udział w konsultacjach 2godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz. 0,8 ECTS o charakterze praktycznym - 10 godz. 0,4 ECTS |
Literatura: |
Podstawowa: 1. C.Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa 2011, 2. W.Budzyński, Negocjowanie i zawieranie umów handlowych: uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Poltext, Warszawa 2014 3. J.Stelamach, B.Brożek, Negocjacje, Copernicus Center Press, Kraków 2014 Uzupełniająca: 1.M.Makara-Studzińska, Jak zwiększyć swoją siłę, czyli o skutecznej komunikacji w biznesie, Wyd. Słowo i Myśl, Lublin 2013, 2. B.Kożusznik, Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2014, |
Efekty uczenia się: |
2KOM_W01 Ma podstawową wiedzę na temat roli i znaczenia prawidłowej komunikacji w biznesie, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru logistyki (L1_W02) 2KOM_W02 Ma podstawową wiedzę o zasadach, technikach i stylach prowadzenia negocjacji w biznesie (L1_W02) 2KOM_U01 Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne wpływające na sposób i techniki komunikacji oraz na przebieg negocjacji w biznesie (L1_U01) 2KOM_K01 Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej rożne role (L1_K02) 2KOM_K02 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę przez samokształcenie (L1_K07) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na podstawie realizacji wskazanych form aktywności. Aby zaliczyć przedmiot należy zdobyć co najmniej 50% punktów możliwych do zdobycia, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.