Normalizacja i systemy jakości w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-2NOR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Normalizacja i systemy jakości w logistyce |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem jakości procesów logistycznych.. Omówione zostanie zastosowanie koncepcji i narzędzi zarządzania jakością, a także różne podejścia do problematyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwach logistycznych oraz działach logistycznych.. Poruszone również zostaną problemy zarządzania zintegrowanego. |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Moduł: M4 Dziedzina nauki ekonomia, i dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów /semestr II/4 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Znajomość podstaw zarządzania Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu+ 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadków analizowane indywidualnie i grupowo Rodzaj aktywności studenta: Udział w wykładach: 15 godz. Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Przygotowanie się do wykładu i ćwiczeń: 20 godz. Przygotowanie do egzaminu końcowego: 20 godz. Udział w konsultacjach: 2 godz. Studia przypadku z wykorzystaniem narzędzi zarządzania jakością: 13 godz. Punkty ECTS: 4 Wskaźniki ilościowe: wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 47 godz., 1,88 pk. ECTS o charakterze praktycznym (Studia przypadku z wykorzystaniem narzędzi zarządzania jakością): 25 godz., 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
John Bank, Zarządzanie przez jakość, Geberthner i Ska, Wrsazwa 1996 Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2000 Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005 Denis Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002 Jan Myszewski, Po prostu jakość, Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. WSiP, Warszawa 2005 Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. teoria i praktyka, Wyd. Helion 2005 Dominik Zimon, Zarządzanie jakością w logistyce, CeDeWu, Warszawa 2013 |
Efekty uczenia się: |
W 01 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie normalizacji i systemów jakości w logistyce L1_W02 U 01 Prawidłowo posługuje się normami jakości w zakresie logistyki L1_U05 K 01 Potrafi pracować w grupie nad zastosowaniem narzędzi zarządzania jakością w rozwiązywaniu problemów organizacji L1_K02 Efekt W 01 weryfikowany przez egzamin pisemny w formie testu Efekty U 01 i K 01 weryfikowane poprzez studia przypadków realizowane na ćwiczeniach |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład Egzamin w formie testu: 8-9 pkt dst 10 pkt dst + 11-12 pkt db 13 pkt db + 14-15 pkt bdb Ćwiczenia Indywidualne i zespołowe zadania (studia przypadku) z zakresu wykorzystania wybranych narzędzi zarządzania jakością punktowane w skali 1-5 Ocena dostateczna – 61% punktów Ocena dostateczna plus – 69% punktów Ocena dobra – 77% punktów Ocena dobra plus – 85% punktów Ocena bardzo dobra –93% punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.