Strategie internacjonalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-2XSIN |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie internacjonalizacji |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, a także kształtowania strategii związanej z tą ekspansją. Omawiane są uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw wynikające z procesów globalizacji i integracji gospodarczej, a także teoretyczne aspekty internacjonalizacji oraz zarządzania strategicznego. Na ćwiczeniach studenci nabywają umiejętności związane z zastosowaniem w konstruowaniu strategii internacjonalizacji metod analizy strategicznej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Pełny opis: |
profil ogólnoakademicki forma stacjonarna przedmiot obowiązkowy dziedzina to nauki społeczne, dyscyplina nauki o zarządzaniu rok studiów drugi, semestr 4. wymagania wstępne: podstawy zarządzania |
Literatura: |
J. Magretta, Zrozumieć Michaela Portera. Jak stworzyć dobra strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2014. N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech, Wyd. PWN, Warszawa 2016. M. Szymura-Tyc, Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw. Podejście holistyczne, Wyd. Difin, Warszawa 2015 M. Jarosiński, Procesy i modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.. Rozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
1. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem logistycznym, w szczególności w zakresie strategii internacjonalizacji. L1_W02 2. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania przy pomocy metod analizy strategicznej czynników wpływających na strategię firmy. L1_U08 3. Potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role. L1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadków analizowane indywidualnie i grupowo z wykorzystaniem metod analizy strategicznej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.