Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie internacjonalizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-LS1-2XSIN
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie internacjonalizacji
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, a także kształtowania strategii związanej z tą ekspansją. Omawiane są uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw wynikające z procesów globalizacji i integracji gospodarczej, a także teoretyczne aspekty internacjonalizacji oraz zarządzania strategicznego. Na ćwiczeniach studenci nabywają umiejętności związane z zastosowaniem w konstruowaniu strategii internacjonalizacji metod analizy strategicznej.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

lektura monograficzna
w sali

Pełny opis:

profil ogólnoakademicki

forma stacjonarna

przedmiot obowiązkowy

dziedzina to nauki społeczne, dyscyplina nauki o zarządzaniu

rok studiów drugi, semestr 4.

wymagania wstępne: podstawy zarządzania

Literatura:

J. Magretta, Zrozumieć Michaela Portera. Jak stworzyć dobra strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2014.

N. Daszkiewicz, Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech, Wyd. PWN, Warszawa 2016.

M. Szymura-Tyc, Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw. Podejście holistyczne, Wyd. Difin, Warszawa 2015

M. Jarosiński, Procesy i modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013..

Rozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007.

Efekty uczenia się:

1. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem logistycznym, w szczególności w zakresie strategii internacjonalizacji. L1_W02

2. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania przy pomocy metod analizy strategicznej czynników wpływających na strategię firmy. L1_U08

3. Potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role. L1_K02

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,

- studia przypadków analizowane indywidualnie i grupowo z wykorzystaniem metod analizy strategicznej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)