Techniki sprzedaży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-2YTSP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki sprzedaży |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, referaty Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - studia literaturowe 15 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - egzamin 2 godz. - udział w ćwiczeniach 15 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. - udział w konsultacjach 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 8 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 52 punkty ECTS 2,08 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2.Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3.R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4.Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5.E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005. |
Efekty uczenia się: |
2YTSP_W01 Zna metody i narzędzia rozwiązywania problemów w obszarze logistyki za pomocą technik sprzedaży. L1_W07 2YTSP_U01 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych, w szczególności związanych z budowaniem relacji handlowych. L1_U08 2YTSP_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, wykazuje aktywność decyzyjną w realizacji procesu sprzedażowego. L1_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie prezentacji multimedialnych, studia przypadków, symulacje, dyskusja na zadany temat. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.