Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-3XMMI |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.703
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu-mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku zagranicznym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 godz. - przygotowanie się do wykładu 5 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 10 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. - zapoznanie z literaturą 10 godz. - udział w konsultacjach 5 godz. - przygotowanie projektów na ćwiczenia 15 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 50 punkty ECTS 2 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 45 punkty ECTS 1,8 |
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 3. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 4. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 5. R.M.Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014 |
Efekty uczenia się: |
1. Ma podstawową wiedzę na temat logistyki i jej znaczenia w międzynarodowej działalności marketingowej. L1_W01 2. Ma podstawową wiedzę o przedsiębiorstwach międzynarodowych i ich aktywności marketingowej, w relacji do funkcji logistycznej. L1_W06 3. Potrafi w oparciu o wiedzę z zakresu marketingu, dokonywać opisu i analizować międzynarodowe otoczenie marketingowe oraz formułować własne opinie na temat ich wpływu na działalność logistyczną. L1_U02 4. Potrafi, w oparciu o wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego, proponować skuteczne rozwiązania problemów logistycznych związanych z ekspansją przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. L1_U07 5. Angażuje się w pracę grupy w trakcie realizacji projektów oraz jest gotowy przyjmować różne role. L1_K02 6. Odnajduje się jako uczestnik w przygotowaniu projektów związanych z funkcjonowaniem sfery dystrybucji w działalności międzynarodowej. L1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadków, test wiedzy, dyskusja na zadany temat. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.