Marketing w handlu i usługach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-3YHIU |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.703
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing w handlu i usługach |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing w handlu i usługach jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w działalności handlowo-usługowej. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia marketingowego, pod kątem aktywności handlowo-usługowej, a także analizy strategii konkurentów rynkowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii promocyjnej. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat wymiany i współpracy. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki forma studiów Stacjonarne rodzaj przedmiotu,dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, rok studiów 3, semestr 5, wymagania wstępne marketing, zarządzanie, liczba godzin dydaktycznych: 15 godzin wykład, 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej w postaci zespołowych prezentacji multimedialnych punkty ECTS- 4, bilans nakładu pracy studenta : Liczba godzin: Udział w wykładach 15 godz. Przygotowanie się do wykładu 5 godz. Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 godz. Udział w ćwiczeniach 30 godz. Przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. Zapoznanie się z literaturą 10 godz. Przygotowanie projektów na ćwiczenia 15 godz. Udział w konsultacjach 5 godz. Nakład pracy studenta wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz. 2 ECTS o charakterze praktycznym 45 godz. 1,8 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. J.Otto, A.Olczak, Marketing w handlu i usługach, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007. 2. Marketing w handlu, G.Rosa (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009. 3. A.Czubała, A.Jonas, T.Smoleń, J.W.Wiktor, Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. W. Urbański, Merchandising w polskich sklepach, Biblioteka Eksperta Sprzedaży, Warszawa, 2011 5. M.Dixon, B.Adamson, The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation Penguin Books, New York 2011 |
Efekty uczenia się: |
1. Ma wiedzę na temat handlu i usług jako obszaru zastosowania logistyki i jej znaczenia w działalności marketingowej. L1_W05 2. Zna metody i narzędzia rozwiązywania problemów w obszarze logistyki występujących w handlu i usługach. L1_W07 3. Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów logistycznych w działalności handlowej i usługowej. L1_U03 4. Potrafi, w oparciu o wiedzę z zakresu marketingu w handlu i usługach, proponować skuteczne rozwiązania problemów logistycznych związanych z działalnością handlowo-usługową. L1_U07 5. Angażuje się w pracę grupy w trakcie realizacji projektów oraz jest gotowy przyjmować różne role. L1_K02 6. Odnajduje się jako uczestnik w przygotowaniu projektów związanych z funkcjonowaniem sfery dystrybucji w działalności międzynarodowej. L1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.