Podstawy handlu i usług
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-3YPHU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.303
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy handlu i usług |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien przygotowanie z zakresu Mikroekonomii i Podstaw makroekonomii, na poziomie podstawowej wiedzy ekonomicznej w zakresie pojęciowym. Powinien posiadać ogólną znajomość mechanizmów rynkowych i kierunków przekształceń gospodarczych oraz umiejętność interpretacji zjawisk ekonomicznych. |
Skrócony opis: |
Od strony teoretycznej student poznaje podstawowe zagadnienia dotyczące sfery handlu i usług. Zostaje zaznajomiony z charakterystycznymi cechami handlu i usług, które różnicują te dziedziny od branży wytwórczej. Istotnym celem przedmiotu jest zaznajomienie uczestników z funkcjami i rodzajami handlu i usług, jak również z podmiotową specyfiką obu tych dziedzin. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy Dziedzina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 6 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i wykorzystaniem połączenia internetowego Forma wykładowa uwzględnia aktywność słuchaczy poprzez zadawanie pytań i udziału w moderowanych krótkich dyskusjach tematycznych Formą zaliczenia przedmiotu jest zdany egzamin pisemny w formie opisowej. Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach 30 godz. - studia lliteraturowe 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 30, punkty ECTS 4 |
Literatura: |
Filipiak, B., Panasiuk, A. (red.), 2008, Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika, Warszawa. Rogoziński, K., 2000, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań. Rudawska I. (red.), Usługi w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 2009. Domański T., Retail in Poland - new challenges and new strategies, Gabler Verlag, Wiesbaden 2011. Kaczmarek T., Struktura przestrzenna handlu detalicznego, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010. Sławińska M. (red.), Handel we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011. Kucharska B., Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2014. |
Efekty uczenia się: |
ZZH_W01 Ma wiedzę w zakresie sfery handlu i uslug, w tym w odniesieniu do uczestniczących w tych dziedzinach kontrahentów i partnerów Z1_W05 ZZH_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy i rozstrzygania problemów związanych z funkcjonowaniem sfery handlu i usług - Z1_U05 ZZH_U02 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w sferze handlowej i usłogowej - Z1_U06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin odbywa się w formie sprawdzianu pisemnego. Skala ocen: a) 91 – 100% bardzo dobry (5.0), b) 81 – 90% plus dobry (4.5), c) 71 – 80% dobry (4.0), d) 61 – 70% plus dostateczny (3.5), e) 51 – 60% dostateczny (3.0). f) poniżej 51% niedostateczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.