Zarządzanie w biznesie międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-MS1-2ZBM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie w biznesie międzynarodowym |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu Zarządzanie w biznesie międzynarodowym jest zaznajomienie studentów z warunkami i sposobami prowadzenia biznesu międzynarodowego w gospodarce globalnej oraz wykształcenie umiejętności oceny skuteczności stosowania różnych strategii w biznesie międzynarodowym. Studenci nabywają umiejętności analiz rynku globalnego, w tym oceny konkurencji na rynku globalnym i skutków strategii stosowanych przez firmy globalne a także analizy strategii globalnych korporacji transnarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku globalnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Moduł: M_3 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, dyscyplina: ekonomia i finanse Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 15 h, ćwiczenia- 30 h, Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji , ćwiczenia - prezentacje w zespołach, dyskusja, analiza tekstu Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 15 Udział w ćwiczeniach - 30 Przygotowanie do ćwiczeń - 55 Studiowanie literatury - 40 Przygotowanie do zaliczenia - 30 Udział w konsultacjach - 8 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 178 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 53h; 2,12 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 49 h; 1,96 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Borowski J., Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 Gorynia M., Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw PWE Warszawa 2007 Griffin R.W., Zarządzanie organizacjami, PWN, Warszawa 2017. Rozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007. Rymarczyk J.,Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw PWE Warszawa 2004 Sagan M., Management in international business, Warsaw School of Economics, Warszawa 2015. Peng M. W., Meyer K. E.,.International business,, London: Cengage Learning , 2011. Gorynia M., International business in transition, Difin, Warsaw 2009. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2ZBM_W01 zna zależności między uczestnikami stosunków międzynarodowych, w szczególności w sferze obrotu towarowego i przepływu czynników produkcji (gospodarki krajowe, organizacje, korporacje) M1_W03 Umiejętności 2ZBM_U01 potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną do oceny zmian w handlu międzynarodowym, pozyskać dane do przeprowadzania analizy konkretnych procesów i zjawisk gospodarczych dokonujących się na rynku światowym M1_U02 2ZBM_U02 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania M1_U07 Kompetencje 2ZBM_K01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role M1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład - zaliczenie pisemne na ocenę w formie testu. Do zaliczenia wykładu dopuszczeni są studenci którzy uzyskali zaliczenie ćwiczeń. Ćwiczenia - zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów z aktywności na zajęciach (przygotowanie prezentacji zespołowych, dyskusja, analiza tekstu ). Zaliczenie ćwiczeń mogą uzyskać studenci którzy mieli max dwie nieobecności (udział min 26 h zajęć) Pozostałe nieobecności muszą być odpracowane na konsultacjach. Wykłady i ćwiczenia - zalicza min 51% punktów możliwych do zdobycia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.