Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-MS1-3INP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Internacjonalizacja przedsiębiorstw |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalizacyjne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują zagadnienia udziału przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym.Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorie i praktykę budowania strategii przedsiębiorstwa na rynku globalnym,konkurencyjności międzynarodowej kraju i przedsiębiorstwa,podejmowaniu decyzji o umiędzynarodowieniu przedsiębiorstwa i o sposobach wejścia na rynek obcy oraz organizacji działalności na rynkach zagranicznych. |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki, forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu specjalistyczny, dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia,międzynarodowe stosunki gospodarcze rok studiów 3i, semestr 6, wymagania wstępne: znajomość podstaw mikroekonomii, zarządzania, liczba godzin dydaktycznych: 30 godzin wykładu, 15 godzin ćwiczeń, metody dydaktyczne: -moduł wykładu tradycyjnego prowadzonego z wykorzystaniem case studies , pozyskanych z Harvard Business School dzięki uzyskaniu statusu Premium Educator, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i oraz dyskusji w trakcie wykładu. - moduł wykładu interaktywnego, opartego na prezentacjach zespołowych studentów, opracowujących charakterystykę i przewagi konkurencyjne wybranych korporacji transnarodowych. Punkty ECTS 6. Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta; Liczba godzin Udział w wykładach 30 Przygotowanie się do wykładu 10 Przygotowanie do zaliczenia końcowego 25 Udział w ćwiczeniach 15 Przygotowanie do ćwiczeń 20 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 35 Udział w konsultacjach 15 razem: 150 wskaźniki ilościowe:Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60 2,4 o charakterze praktycznym 55 2.2 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 2 M.Gorynia Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw PWE warszawa 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.J.Borowski Łańcuch wartości jako nowa teoria zarządzania strategicznego Optimum 2013 Nr 2(62 2.J.Rymarczyk Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw PWE Warszawa 2004 Jerzy Borowski, Optimum,Globalizacja w świetle teorii ekonomii i teorii zarządzania,polski,2015,Nr6 (78), |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2INP_WO1 student zna i rozumie zależności między uczestnikami transakcji na rynku światowym dotyczących obrotu towarowego i przepływu czynników produkcji M1_W03 UMIEJĘTNOŚCI 2INP_UO1 Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do przygotowania analizy i prezentacji multimedialnych dotyczących konkretnych problemów przedsiębiorstw związanych z transakcjami na rynku światowym M1_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 2INP_KO1 Potrafi pracować w grupie w trakcie realizacji projektów oraz przyjmować w niej różne role różne role M1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów -wykład:ocena aktywności z pierwszego modułu wykładu, ocena z prezentacji grupowych, dokonywanych przez zespoły słuchaczy podczas wykładu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.