Język obcy (angielski) - lektorat
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-MS2-1ANGL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy (angielski) - lektorat |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych umiejętności językowych: mówienia, słuchania, czytania, pisania w kontekście zawodowym oraz rozwinięcie słownictwa z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego - ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu języka obcego. Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka angielskiego biznesowego i międzynarodowych stosunków gospodarczych odpowiadające specjalizacji grupy. |
Pełny opis: |
Ogólnoakademicki - Stacjonarne Moduł I: przedmioty podstawowe; przedmiot obowiązkowy Językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne I rok – I semestr Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie B2 Metody dydaktyczne: metody podające, praktyczne i aktywizujące - objaśnienie, ćwiczenia przedmiotowe, gry dydaktyczne, dyskusja, praca z materiałami, prezentacja Punkty ECTS: 2 punkty Bilans nakładu pracy studenta: 30 godz. – udział w zajęciach 18 godz. – przygotowanie do zajęć, prezentacji, zaliczeń 2 godz. - udział w konsultacjach Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30h, 1,2 p. ECTS - o charakterze praktycznym - 50h, 2 p. ECTS |
Literatura: |
Literatura: 1. Business Vocabulary in Use Advanced, B. Mascull (Cambridge UP, 2009) 2. Business Vocabulary Builder, P. Emerson (MacMillan, 2009) 3. FC Use of English, V. Evans 4. Successful Writing Advanced, V. Evans (Express Publishing, 2004) 5. Market Leader Working Across Cultures - A. Pilbeam (Pearson 2010) 6. Market Leader Accounting and Finance - S. Helm (Pearson 2010) 7. Market Leader Business Law - R. Widdowson (Pearson 2010) 8. Market Leader Marketing - N. O'Driscoll (Pearson 2010) 9. artykuły z czasopism branżowych i sekcji finansowych czasopism online |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności: 1. komunikowanie się na tematy specjalistyczne z różnymi kręgami odbiorców. 2. prowadzenie debaty 3. posługiwanie się językiem obcym w zakresie ekonomii na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią SA_PS7_UK 4. posiadanie umiejętności przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, referaty) i prac pisemnych (np. streszczenie tekstu specjalistycznego) w języku angielskim z obszaru międzynarodowych stosunków gospodarczych. KP7_UK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania do zajęć, aktywność na zajęciach, dwa kolokwia w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.