Negocjacje handlowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-PS1-3RNEH |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.303
|
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje handlowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Studenci powinni posiadać ogólną wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem i kontaktów przedsiębiorstwa z otoczeniem. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym założeniem zajęć z przedmiotu Negocjacje handlowe jest zaprezentowanie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej procesu negocjacji w biznesie. W trakcie zajęć studenci zostaną zapoznani z podstawowymi zasadami negocjacji, stylami i technikami negocjacji, sposobami komunikowania się oraz możliwościami wykorzystania ich w biznesie. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Moduł 4. Przedmioty specjalnościowe – sektor prywatny 3 rok studiów, semestr 6 Wymagania wstępne: Studenci powinni posiadać ogólną wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem i kontaktów przedsiębiorstwa z otoczeniem. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 h ćwiczeń Metody dydaktyczne: prezentacja poszczególnych zagadnień, dyskusja w grupie, prezentacje multimedialne grupowe i indywidualne, samodzielna praca studentów, studia przypadków, grupowe rozwiązywanie zadań Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 h przygotowanie do ćwiczeń: 18 h przygotowanie do testu zaliczeniowego: 10 h udział w konsultacjach: 2 h (ćwiczenia) Łączny nakład pracy student: 60 godz. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h (1,28 ECTS) o charakterze praktycznym - 20 godz. (0,8 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000. 2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008. 3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015. 4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000. Literatura uzupełniająca: 1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014. 2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008. 3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997 |
Efekty uczenia się: |
P1_W05 Student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w procesie negocjacji w skali krajowej, międzynarodowej, między kulturowej w zakresie negocjacji (S1A_W05) P1_W07 Student ma wiedzę o normach i regułach (organizacyjnych, etycznych i prawnych) dotyczących negocjacji (S1A_W07) P1_U01 Student potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny oraz przebieg konkretnych procesów negocjacyjnych (S1A_U01) P1_U05 Student posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami prawnymi, moralnymi, zawodowymi, w celu rozwiązywania problemów negocjacyjnych (S1A_U05) P1_K02 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role negocjacyjne (S1A_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze). Na ocenę końcową będzie miała wpływ indywidualna aktywność studenta, przygotowanie prezentacji oraz wynik uzyskany z zaliczenia pisemnego w formie testu. Nieobecności powinny być zaliczane na konsultacjach. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie 60% punktów możliwych do zdobycia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.