Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-1BMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.701
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Zakład Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólne kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje, studia przypadku, zadania grupowe, grupowy projekt badawczy Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, grupowy projekt badawczy Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 godz. - przygotowanie się do wykładu 5 godz. - studia literaturowe 18 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 11 godz. - egzamin 1 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 56 punkty ECTS 2,24 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 45 punkty ECTS 1,8 |
Literatura: |
Literatura: LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008 2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002 5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1BMA_W01 Student ma wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych i ich znaczenia w decyzjach marketingowych Z1_W05 1BMA_W02 Ma podstawową wiedzę na temat znaczenia informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych oraz zna metody gromadzenia, przetwarzania i prezentacji danych Z1_W07 UMIEJĘTNOŚCI 1BMA_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych w otoczeniu marketingowym Z1_U01 1BMA_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe z zastosowaniem podstawowych metod stosowanych w badaniach marketingowych Z1_U02 1BMA_U03 Potrafi formułować hipotezy badawcze w procesie rozwiązywania problemów marketingowych Z1_U05 1BMA_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w otoczeniu organizacji w oparciu o dane pozyskane w czasie badań marketingowych Z1_U06 1BMA_U05 Potrafi opracować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu badań marketingowych, a także przygotować raport z badania marketingowego Z1_U07 1BMA_U06 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1BMA_K01Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role Z1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie grupowego projektu badawczego, praca w zespołach, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz grupowego projektu badawczego - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.