Ekonomika handlu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-2SEHA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika handlu |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Głównym celem zajęć jest omówienie problematyki współczesnego handlu w warunkach gospodarki rynkowej, ze szczególnym uwzględnieniem polskiej gospodarki oraz zmian zachodzących w polskim handlu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
W trakcie wykładów zostaną omówione liczne definicje, formy oraz uwarunkowania handlu. Ponadto poruszone zostaną kwestie związane z logistyką, polityką handlową, gospodarką zapasami, ekonomiką usług czy trendami we współczesnym handlu. W trakcie ćwiczeń analizowane będą studia przypadków polskich przedsiębiorstw skutecznie działających w ramach e-commerce, handlu detalicznego, sieci franszyzowych, sieci handlowych czy na rynku usług, co pozwoli studentom na wskazanie kluczowych czynników sukcesu i połączenie teorii z praktyką gospodarczą. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowe – specjalność: Zarządzanie sprzedażą Moduł: 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, nauki o zarządzaniu Rok studiów /semestr: rok 2/ 3 semestr Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład - 15 godz., ćwiczenia – 30 godz. Metody dydaktyczne: •Wykład- z wykorzystaniem prezentacji Power Point, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, •Ćwiczenia- wymagają czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim analizy wybranych przedsiębiorstw zgodnie ze wskazaną formą handlu (case study). Ćwiczenia mają także zachęcić studentów do udziału w dyskusji, zadawania pytań oraz rozwiązywania problemów. Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta: -Udział w wykładach -15 -Udział w ćwiczeniach -30 -Przygotowanie do ćwiczeń -10 -Przygotowanie projektu -10 - Przygotowanie do egzaminu - 15 - Studia literaturowe - 10 -Udział w konsultacjach - 8 - Egzamin -2 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 55h - 2,2 ECTS -o charakterze praktycznym - 45h - 1,8 ECTS |
Literatura: |
Marak J., Ekonomika handlu. Wyd. Continuo, Wrocław 2000. Teder H. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003 Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014. Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition. Marion Jansen, Joost Pauwelyn and Theresa Carpenter, The use of economics in international trade and investment disputes, Cambridge University Press, 2017 . |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1 SEHA _W01 posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących na poszczególnych szczeblach obrotu towarowego Z1_W04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 SEHA _K01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role adekwatnie do przydzielonych zagadnień tematycznych dotyczących handlu Z1_K02 1 SEHA _K02 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, m. in. poprzez studiowanie literatury przedmiotu oraz analizę danych statystycznych Z1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Ćwiczenia - zaliczenie na ocenę na postawie pracy projektowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.