Techniki sprzedaży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-2STSP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki sprzedaży |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu techniki sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją procesu sprzedażowego realizowanego na różnych rynkach i w różnej formie. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb klienta, przygotowania oferty, podjęcia rozmów handlowych oraz zamykania sprzedaży i usług posprzedażowych. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności handlowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy Moduł: M_6 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 3 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, na ćwiczeniach zadania grupowe, prace pisemne oraz dyskusja Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi, prace pisemne punktowane w skali od 1-3 pkt. Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 godz. - studia literaturowe 20 godz. - udział w konsultacjach 5 godz. - przygotowanie do egzaminu 10 godz. - udział w ćwiczeniach 15 - przygotowanie na ćwiczenia 20 - przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń 15 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 35 punkty ECTS 1,4 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 12 punkty ECTS 0,48 |
Literatura: |
1. Ch.Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 2. Proces i techniki sprzedaży na rynku dóbr trwałych, (red.) H.Mruk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011. 3. R.Moulinier, Techniki sprzedaży, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 4. Ch.Gardner, Sztuka sprzedaży, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006. 5. E.Bendremer, Skuteczne techniki telemarketingu, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA TSP_W01 posiada elementarną wiedzę o procesie sprzedaży, jako specyficznym rodzaju relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej Z1_W04 TSP_W02 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych Z1_W05 UMIEJĘTNOŚCI TSP_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania w zakresie procesu sprzedaży Z1_U05 TSP_U02 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu, jako podstawę do przygotowania i realizowania procesu sprzedaży Z1_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE TSP_K01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Z1_K02 TSP_K02 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej Z1_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie zadań decyzyjnych, studia przypadków, symulacje, dyskusja na zadany temat. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości prac - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.