Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-2XPUR |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia z zakresu Public Relations mają na celu zwrócenie uwagi na nowoczesne elementy zarządzania, w których ważną rolę odgrywa reputacja osób, instytucji lub firmy. Public relations jest tu rozumiane jako promowanie reputacji, budowanie społecznego zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez umiejętne docieranie do opinii publicznej lub kręgów opiniotwórczych z rzetelną i szybką informacją. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy na temat public relations, poznanie metod i narzędzi PR, rozwijanie umiejętności w zakresie diagnozowania czynników wpływających na reputację firm. Posiada umiejętności wyboru efektywnych metod budowania wyobrażenia o organizacji oraz korzystania z zewnętrznych usług w zakresie kształtowania wizerunku. |
Pełny opis: |
1.Teoretyczne podstawy public relations 2. Zakres działań public relations 3. Funkcje public relations 4. Narzędzia public relations 5. Nowoczesne instrumenty komunikacji 6. Strategiczne Public Relations 7. Aspekty etyczne działań Public Relations 8. Zaliczenie przedmiotu |
Literatura: |
1. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa, 2003r. 2. Cenker E.M., Public relations, Poznań 2007 3. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010. 4. Rozwadowska B., Public relations, teoria, perspektywa, praktyka, Studio EMKA, Warszawa 2002. 5. Black S., Public relations, ABC, Kraków 2001r.Warszawa 1997. 6. B. Rozwadowska, Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002r. 7. L. Kupiec, A. Augustyn, Public relations, WSFiZ, Białystok, 2004. |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. 2. Student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład połączony z prezentacją multimedialną, analiza studiów przypadków. Zaliczenie w formie egzaminu pisemnego – test. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.