Podstawy zarządzania strategicznego - przedmiot oferowany w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3PZS#E |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.303
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy zarządzania strategicznego - przedmiot oferowany w języku angielskim |
Jednostka: | Zakład Podstaw i Strategii Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
The aim of the course is the acquisition by the students theoretical knowledge and practical skills in the field of design strategy. They learn basic methods of strategic analysis useful in developing strategies. |
Pełny opis: |
1. The essence of strategic management 2. Sources of strategic information 3. The essence and application of strategic analysis 4. Methods of macroenvironmental analysis: • extrapolation of trends, • PEST analysis, • strategic gap analysis, • expert opinions, • scenario methods. 5. Methods of analyzing the competitive environment: • Introduction to the analysis of the method of 5 forces of competition M.E. Porter, • point assessment of the sector's attractiveness, • map of strategic groups, • experience curve. 6. Methods for analyzing the internal potential of an organization: • strategic balance of the enterprise, • benchmarking, • analysis of key success factors, • value chain analysis, • product and technology life cycle. 7. Introduction to SWOT analysis 8. Typologies of strategies |
Literatura: |
1. Strategic management concepts, Fred R. David, Forest R. David Pearson Education, Boston 2015 2. Competitive strategy : techniques for analyzing industries and competitors : with a new introduction / Michael E. Porter, New York, 1998 3. Essentials of strategic management / J. David Hunger, Thomas L. Wheelen,. Boston 2011 |
Metody i kryteria oceniania: |
Lectures: knowledge test Classes: total points of case study |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.