Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy zarządzania strategicznego - przedmiot oferowany w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ZS1-3PZS#E
Kod Erasmus / ISCED: 14.303 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy zarządzania strategicznego - przedmiot oferowany w języku angielskim
Jednostka: Zakład Podstaw i Strategii Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

The aim of the course is the acquisition by the students theoretical knowledge and practical skills in the field of design strategy. They learn basic methods of strategic analysis useful in developing strategies.

Pełny opis:

1. The essence of strategic management

2. Sources of strategic information

3. The essence and application of strategic analysis

4. Methods of macroenvironmental analysis: • extrapolation of trends, • PEST analysis, • strategic gap analysis, • expert opinions, • scenario methods.

5. Methods of analyzing the competitive environment: • Introduction to the analysis of the method of 5 forces of competition M.E. Porter, • point assessment of the sector's attractiveness, • map of strategic groups, • experience curve.

6. Methods for analyzing the internal potential of an organization: • strategic balance of the enterprise, • benchmarking, • analysis of key success factors, • value chain analysis, • product and technology life cycle.

7. Introduction to SWOT analysis

8. Typologies of strategies

Literatura:

1. Strategic management concepts, Fred R. David, Forest R. David Pearson Education, Boston 2015

2. Competitive strategy : techniques for analyzing industries and competitors : with a new introduction / Michael E. Porter, New York, 1998

3. Essentials of strategic management / J. David Hunger, Thomas L. Wheelen,. Boston 2011

Metody i kryteria oceniania:

Lectures: knowledge test

Classes: total points of case study

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)