Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Merchandising

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ZS1-3SMER
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Merchandising
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Skrócony opis:

Celem dydaktycznym przedmiotu jest zapoznanie studentów z podłożem, zasadami i technikami merchandisingu. Dokładnie zaprezentowane będą działania w zakresie merchandisingu w przedsiębiorstwach handlowych reprezentujących różne kategorie produktów FMCG. W sposób szczegółowy przedstawione zostaną techniki wizualizacji, organizacji i zagospodarowania hali sprzedażowej oraz metody odpowiedniej prezentacji produktów w ramach poszczególnych działów.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Moduł: M_6

Rok studiów: 2, Semestr: 3

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:20 godzin wykład

Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,

- studia przypadku

Punkty ECTS: 3

Rodzaj aktywności studenta

Udział w wykładach: 20 godz.

Przygotowanie się do wykładu: 15 godz.

Przygotowanie do egzaminu końcowego: 11 godz.

Udział w konsultacjach: 2 godz.

Praca nad studiami przypadku: 17 godz.

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 godz.; 1,28 pkt. ECTS

o charakterze praktycznym: 17 godz.; 0,68 pkt. ECTS

Literatura:

1. Borusiak B., Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2009.

2. Binsztok A., Zuzański T.,Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich, Onepress, Gliwice 2016.

3. Witek L., Merchandising w Małych i Dużych Firmach Handlowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. Morgan T., Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2008.

2. Diamond J., Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej.

One Press, Warszawa 2007.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność podczas wykładów

Egzamin pisemny w formie odpowiedzi na trzy wylosowane pytania.

50-60 pkt dst

61-70 pkt dst +

71-80 pkt db

81-90 pkt db +

91-100 pkt bdb

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)