Merchandising
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3SMER |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Merchandising |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem dydaktycznym przedmiotu jest zapoznanie studentów z podłożem, zasadami i technikami merchandisingu. Dokładnie zaprezentowane będą działania w zakresie merchandisingu w przedsiębiorstwach handlowych reprezentujących różne kategorie produktów FMCG. W sposób szczegółowy przedstawione zostaną techniki wizualizacji, organizacji i zagospodarowania hali sprzedażowej oraz metody odpowiedniej prezentacji produktów w ramach poszczególnych działów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Moduł: M_6 Rok studiów: 2, Semestr: 3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:20 godzin wykład Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 3 Rodzaj aktywności studenta Udział w wykładach: 20 godz. Przygotowanie się do wykładu: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu końcowego: 11 godz. Udział w konsultacjach: 2 godz. Praca nad studiami przypadku: 17 godz. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 godz.; 1,28 pkt. ECTS o charakterze praktycznym: 17 godz.; 0,68 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. Borusiak B., Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2009. 2. Binsztok A., Zuzański T.,Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich, Onepress, Gliwice 2016. 3. Witek L., Merchandising w Małych i Dużych Firmach Handlowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Morgan T., Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2008. 2. Diamond J., Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej. One Press, Warszawa 2007. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność podczas wykładów Egzamin pisemny w formie odpowiedzi na trzy wylosowane pytania. 50-60 pkt dst 61-70 pkt dst + 71-80 pkt db 81-90 pkt db + 91-100 pkt bdb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.