Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja w handlu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ZS1-3SPWH
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Promocja w handlu
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej z narzędziami promocji, ich znaczeniem i możliwościami ich zastosowania w handlu. Studenci zdobywają ponadto wiedzę dotyczącą holistycznej organizacji kampanii promocyjnych.

Pełny opis:

Wykłady – moduły:

1.Identyfikacja potrzeb komunikacji marketingowej w handlu

2. Promocje sprzedaży główny instrument promocji handlowej

3. Wsparcie reklamowe wizerunku placówek handlowych

4. Reklama oferty handlowej

5. Programy lojalnościowe - element promocji w handlu

6. Instrumenty PR w handlu

Ćwiczenia - moduły:

1.Identyfikacja potrzeb komunikacji marketingowej w handlu

2. Promocje sprzedaży główny instrument promocji handlowej

3. Reklamowe formy promocyjnego oddziaływania na rynek

4. Wsparcie reklamowe wizerunku placówek handlowych )

5. Reklama oferty handlowej

7. Instrumenty PR w handlu

9. Sprzedaż osobista

10. Promocja handlowa w Internecie

11. Zarządzanie działalności promocyjną

12. Promocja placówek handlowych w praktyce – studia przypadków

13. Repetytorium

Literatura:

1.M. Drzazga, Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2012. 2.Marketing w handlu, pod red. G. Rosy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009.

3.Komunikacja marketingowa, red. nauk. A. Bajdak, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2013.

4.J. W .Wiktor, Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013

5.Komunikacja rynkowa, red. nauk. B. Pilarczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

Wykład - prezentacje multimedialne połączone z dyskusją, zajęcia w trybie on-line

Ćwiczenia: studia przypadków, projekty, dyskusja

Kryteria oceniania:

Wykład - zaliczenie egzaminu w formie testu tradycyjnego oraz testów w formie on-line

Ćwiczenia - uzyskanie min. 51% punktów możliwych do zdobycia obejmujących zaliczenie kolokwium, aktywność, analizę przypadków, wykonanie projektów w formie tradycyjnej i online

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)