Marketing partnerski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3XMPA |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing partnerski |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej ukierunkowanej na budowanie relacji z klientem, tworzącej wartość i budującej lojalność ze strony nabywców. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności budowania relacji z klientami. Studenci powinni rozumieć znaczenie budowania relacji z klientem i ich znaczenia w rozwoju firmy. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Współczesne otoczenie rynkowe jest na tyle dynamiczne, że wymaga zupełnie nowych relacji budowanych nie tylko na linii dostawca-klient, ale też z szerokim gronem interesariuszy w otoczeniu. Dlatego też szczególne miejsce w działaniach firm zajmuje marketing relacji, określany powszechnie jako marketing partnerski. W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z podstawowymi teoriami związanymi z kategorią marketingu partnerskiego, ale też będę mogli podjąć wysiłek opracowania programu lojalnościowego, który jest narządziłem kontaktu z klientami. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 20 godz. Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, prace grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: projekt końcowy składający się z dwóch prezentacji tematycznych Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 20 godz. - przygotowanie się do wykładu 10 godz. - studia literaturowe 45 godz. - udział w konsultacjach 10 godz. - przygotowanie projektu końcowego 15 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 30 punkty ECTS 1,2 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,4 |
Literatura: |
1.E.Flejterska [et al.], Marketing partnerski: wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008 2.J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Bck, Warszawa 2004 3.M.Tesławski, Lojalność konsumenta: jak budować trwałe relacje z klientem, Helion, Gliwice 2012 4.Zarządzanie wartością klienta: pomiar i strategie, (red.) B.Dobiegała-Korona, T.Doligalski Poltext, Warszawa 2010 5.P.Kwiatek, Programy lojalnościowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2007 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3MPA_W01 Student ma elementarną wiedzę o rodzajach relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, poznaje modele opisujące te relacje. Z1_W04 3MPA_W02 Ma wiedzę na temat charakteru i głębokości relacji w ujęciu przedsiębiorstwo-klient, zna narzędzia budowania partnerstwa na rynku Z1_W05 UMIEJĘTNOŚCI 3MPA_U01 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania stosowanych przez podmioty gospodarcze programów lojalnościowych i tworzenia własnych propozycji w tym zakresie Z1_U02 3MPA_U02 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu partnerskiego, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07 3MPA_K01 Jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów z zakresu programów lojalnościowych Z1_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie końcowe w oparciu o dwa projekty realizowane przez studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.