Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing na rynkach zagranicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ZS1-3XMRZ
Kod Erasmus / ISCED: 10.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing na rynkach zagranicznych
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej w kontekście rynków zagranicznych, poznanie metod działania z właściwym wykorzystaniem narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania podmiotów zagranicznych na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej na rynkach zagranicznych, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje

Formy zaliczenia przedmiotu: projekt końcowy

Punkty ECTS 2

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 30 godz.

- przygotowanie się do wykładu 5 godz.

- udział w konsultacjach 5 godz.

- przygotowanie do projektu końcowego 10 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 35 punkty ECTS 1,4

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,4

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

2. W.Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2013.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

3. Internacjonalizacja i konkurencyjność współczesnych podmiotów gospodarczych, (red.) T.Sporek, S.Talar., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

3MRZ_W01 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu rynków zagranicznych i kształtowania tych relacji za pomocą działań i narzędzi marketingowych Z1_W04

UMIEJĘTNOŚCI

3MRZ_U01 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

3MRZ_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę, podnosząc w ten sposób zdolność do podejmowania decyzji rynkowych Z1_K06

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja projektu związanego z realizacją działań marketingowych w stosunku do podmiotów zagranicznych. Ocena projektów pod kątem poprawności merytorycznej i oryginalności proponowanych działań.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)