Marketing na rynkach zagranicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3XMRZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing na rynkach zagranicznych |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej w kontekście rynków zagranicznych, poznanie metod działania z właściwym wykorzystaniem narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania podmiotów zagranicznych na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej na rynkach zagranicznych, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje Formy zaliczenia przedmiotu: projekt końcowy Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 5 godz. - udział w konsultacjach 5 godz. - przygotowanie do projektu końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 35 punkty ECTS 1,4 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,4 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 2. W.Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2013. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. Internacjonalizacja i konkurencyjność współczesnych podmiotów gospodarczych, (red.) T.Sporek, S.Talar., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3MRZ_W01 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu rynków zagranicznych i kształtowania tych relacji za pomocą działań i narzędzi marketingowych Z1_W04 UMIEJĘTNOŚCI 3MRZ_U01 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 3MRZ_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę, podnosząc w ten sposób zdolność do podejmowania decyzji rynkowych Z1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja projektu związanego z realizacją działań marketingowych w stosunku do podmiotów zagranicznych. Ocena projektów pod kątem poprawności merytorycznej i oryginalności proponowanych działań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.