Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3XZKM |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy teoretycznej, a także praktycznych zasady i prawidłowości nt. funkcjonowania korporacji międzynarodowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Korporacje międzynarodowe to najbardziej dynamicznie rozwijające się organizacje gospodarcze w skali międzynarodowej. Korporacje odgrywają istotną rolę we współczesnej gospodarce. W trakcie zajęć omówione zostaną motywy działalności dużych organizacji, a także szanse i zagrożenia wynikające dla przedsiębiorstw lokalnych. Przedmiotem rozważań, na tle zjawisk towarzyszących globalizacji, są również procesy zachodzące w firmach, pozwalające stworzyć globalną organizację i skutecznie nią zarządzać. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy Moduł: M_5 Dziedzina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 1 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Formy zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz egzaminu -Projekt zespołowy w formie studium przypadku w zakresie podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem w skali globalnej. Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 30 godz. -studia literaturowe 20 godz. -przygotowanie się do egzaminu 20 godz. -udział w konsultacjach 3 godz. -udział w egzaminie 2 Wskaźniki ilościowe Nakłąd pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 35, punkty ECTS 1,11 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Strategic management: Concepts and cases, Fred R. David, wyd. 11. Akehurst G., Alexander N., The internationalisation of retailing, Taylor and Francis, Obingdon 2013 Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Łódź 2001. Noga M., Stawicka M. K. (red.), Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
XZKM_W01 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących miedzy korporacjami w skali krajowej, międzynarodowej oraz międzykulturowej. Z1_W04 XZKM_W02 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach korporacji oraz rządzących nimi prawidłowościami, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. Z1_W05 XZKM_U01 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie funkcjonowania korporacji międzynarodowych. Z1_U02 XZKM_K01 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania w korporacjach międzynarodowych. Z1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach, rozwiązanego studium przypadku oraz egzaminu pisemnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.