Komunikacja w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS2-1KWB |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w biznesie |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci powinni mieć ogólną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. Po zakończeniu kursu studenci powinni znać podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja i rozumieć przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Studenci poznają więc poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfikę komunikacji na każdym poziomie. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki, Forma studiów stacjonarne. Rodzaj przedmiotu Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina – nauki o zarządzaniu Rok studiów /semestr Rok I semestr 2 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin ćwiczeń Ćwiczenia oparte na dyskusji grupowej, analizie studiów przypadków, rozwiązywaniu zadań i testów, prezentacjach przygotowanych referatów i prezentacji multimedialnych Punkty ECTS2 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w ćwiczeniach 30 godz. Przygotowanie do ćwiczeń godz. Przygotowanie prezentacji/referatu godz. Przygotowanie do kolokwium godz. Udział w konsultacjach godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela ECTS o charakterze praktycznym - |
Literatura: |
Podstawowa: 1. C.Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa 2011, 2. J.Stoner, C.Wankel, Kierowanie, PWE, Warszawa 1992 3. J.Stelamach, B.Brożek, Negocjacje, Copernicus Center Press, Kraków 2014 Uzupełniająca: 1.M.Makara-Studzińska, Jak zwiększyć swoją siłę, czyli o skutecznej komunikacji w biznesie, Wyd. Słowo i Myśl, Lublin 2013, 2. B.Kożusznik, Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2014, |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na podstawie realizacji wskazanych form aktywności. Aby zaliczyć przedmiot należy zdobyć co najmniej 50% punktów możliwych do zdobycia, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.