Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS2-1ZST |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.901
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Zakład Podstaw i Strategii Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Wiedza z zakresu podstaw zarządzania i podstaw marketingu |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego organizacją. Studenci poznają przebieg procesu zarządzania strategicznego, ewolucję zarządzania strategicznego, metody analizy strategicznej i narzędzia kontroli strategicznej, a także różne rodzaje strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł: 3 Rok studiów: I semestr: 1 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 30 + ćwiczenia 30 Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Wykład, ćwiczenia, praca własna studenta Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach: 30 godz. Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Przygotowanie się do ćwiczeń: 30 godz. Udział w konsultacjach: 2 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 28 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 38 godz. Udział w egzaminie 2 godz. Wskaźniki ilościowe: wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godz. wykład + 30 godz. ćwiczenia + 2 godz. konsultacje; 2,48 pkt. ECTS o charakterze praktycznym przygotowanie i prezentacja na zajęciach studiów przypadku 58 godz. 2,32 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007 2. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorow i konkurentow, MT Biznes, Warszawa 2006 3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000 Literatura dodatkowa: 1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001 red. H.Ferenc 3. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007 4. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 5. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 |
Efekty uczenia się: |
W01 Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie zarządzania strategicznego i jego miejscu w systemie o zarządzaniu. Z2A_W01 W02 Posiada pogłębioną wiedzę o wybranych relacjach zachodzących między przedsiębiorstwami w kontekście realizacji strategii akwizycji i aliansów. Z2A_W03 W03 Ma pogłębioną wiedzę na temat metod i narzędzi analizy strategicznej. Z2A_W06 W04 Ma pogłębioną wiedzę na temat przemian zachodzących w otoczeniu organizacji Z2A_W08 U01 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do przeprowadzenia analizy strategicznej wybranych aspektów funkcjonowania organizacji i jej otoczenia. Z2A_U02 U02 Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk z wykorzystaniem metod analizy strategicznej. Z2A_U03 U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zarządzania strategicznego do rozwiązywania problemów występujących w procesie tworzenia i przekształcania strategii firmy. Z2A_U07 U04 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień w zakresie prezentacji wyników analizy strategicznej i strategii organizacji. Z2_U10 K02 Potrafi realizować projekty grupowe. Z2A_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty weryfikowane przez egzamin pisemny: Ocena dostateczna – 61% punktów Ocena dostateczna plus – 69% punktów Ocena dobra – 77% punktów Ocena dobra plus – 85% punktów Ocena bardzo dobra –93% punktów Efekty weryfikowane przez pracę w grupach nad studiami przypadków: Ocena dostateczna – 61% punktów Ocena dostateczna plus – 69% punktów Ocena dobra – 77% punktów Ocena dobra plus – 85% punktów Ocena bardzo dobra –93% punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.