Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS2-2MMN |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.902
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólne kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu marketing międzynarodowy jest przekazanie studentom wiedzy związanej z realizacją strategii marketingowej w warunkach konkurencyjności globalnej, zarówno w ujęciu makro, jak również na poziomie przedsiębiorstw. Studenci nabywają umiejętności analizy otoczenia międzynarodowego, zwłaszcza globalnego, a także analizy strategii umiędzynarodowienia oraz marketingu-mix na rynkach międzynarodowych. Potrafią również przygotować założenia do realizacji strategii na rynku zagranicznym. Ponadto rozumieją potrzebę współczesnego postrzegania środowiska biznesowego przez pryzmat globalizacji. |
Pełny opis: |
1. Marketing krajowy, międzynarodowy i globalny. 2. Ewolucja koncepcji marketingu międzynarodowego 3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa. 4. Strategie wejścia na rynki zagraniczne. 5. Korporacje transnarodowe i ich konkurencyjność. 6.Marketing mix na rynkach zagranicznych. 7. Etyka w marketingu międzynarodowym. |
Literatura: |
1. W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 2. A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010 3. J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008 4. A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 5. R.M.Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu połączony z wykładami w formie e-larningu. - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadków, dyskusja, zadania praktyczne na platformie e-learningowej. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów i zadań. - egzamin końcowy pisemny w formie testu (zalicza min. 51% puntów możliwych do zdobycia), do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń oraz studenci, którzy zaliczyli na podstawie testu wykłady w formie e-learningu (zalicza min. 51% punktów do zdobycia) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.