Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia konsumenta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ZS2-2PPKO
Kod Erasmus / ISCED: 14.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia konsumenta
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (lista przedmiotów):

Psychologia 0300-ZS2-1PSY

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu decyzji przez klientów. W szczególności studenci zapoznani zostaną z psychologicznymi uwarunkowaniami procesu podejmowania decyzji konsumenckich. Podczas wykładu omówione zostaną takie aspekty tego procesu jak:

  • rola procesów poznawczych w podejmowaniu decyzji konsumenckich,
  • wpływ potrzeb i motywacji na podejmowane decyzje konsumenckie,
  • wpływ emocji i postaw na podejmowane decyzje konsumenckie.
Omówiona zostanie także rola osobowości oraz rola przetwarzania heurystycznego i błędów decyzyjnych w kształtowaniu zachowań nabywców

Pełny opis:

  1. Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia
  2. Profil studiów: Ogólnoakademicki
  3. Forma studiów: stacjonarne
  4. Kod przedmiotu: 0300-ZS2-2PPKO
  5. Język przedmiotu: Język polski
  6. Rodzaj przedmiotu: M_4 – przedmioty specjalnościowy
  7. Dziedzina i dyscyplina nauki:
    Dziedzina: nauki ekonomiczne
    Dyscyplina: nauki o zarządzaniu
  8. Rok studiów /semestr: drugi rok / pierwszy semestr
  9. Wymagania wstępne: Psychologia 0300-2ZP-1PSY
  10. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godzin wykładu
  11. Metody dydaktyczne: Wykład
  12. Punkty ECTS: 4
  13. Wskaźniki ilościowe
    Aktywność studenta:
    • Udział w wykładach – 30 godz.
    • Przygotowanie się do wykładu – 20 godz.
    • Udział w konsultacjach – 14 godz.
    • Przygotowanie do egzaminu – 25 godz.
    • Egzamin – 2 godz.
    Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 45 godz., 2 ECTS

Efekty uczenia się:

  • Z2_W04 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach, w tym w szczególności pogłębioną wiedzę na temat procesów poznawczych i ich roli w konsumpcji
  • Z2_W05 ma rozszerzoną wiedzę o konsumencie jako aktywnym uczestniku struktur społecznych
  • Z2_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać relacje między konsumpcją a psychologią zachowań ludzkich i społecznych
Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)