Psychologia sprzedaży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS2-2PPSD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia sprzedaży |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w zakresie przedmiotu psychologia sprzedaży jest przekazanie studentom wiedzy związanej z pacą nad sobą ze strony sprzedawcy i pracą z klientem w procesie sprzedaży. Studenci nabywają umiejętności identyfikacji potrzeb, postaw, oczekiwań klienta oraz planowania, przeprowadzania i zamykania sprzedaży poprzez rozwój własnych zdolności. Ponadto rozumieją potrzebę profesjonalizmu w zakresie umiejętności sprzedażowych we współczesnym środowisku biznesowym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusje problemowe, zadania grupowe, symulacje, praca semestralna Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, praca semestralna Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 godz. - studiowanie literatury 15 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 18 godz. - egzamin - 2 godz. - udział w ćwiczeniach 15 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 10 godz. - praca semestralna 15 godz. - udział w konsultacjach 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 35 punkty ECTS 1,4 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 10 punkty ECTS 0,8 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.B.Tracy, Psychologia sprzedaży, MTBiznes, Warszawa 2010 2.T.Buzan, R.Israel, Sprzedaż z głową, Oficyna a Wolters Kluwer, Kraków 2008. 3.T.Buzan, R.Israel, Genialny sprzedawca, Muza, Warszawa 2004. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4.J.Vitale, Jak wprowadzić klienta w trans kupowania, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2008. 5.A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005 6. R.B.Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańsk 2013 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2PPSD_W01 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako sprzedawcy i kliencie oraz psychologicznych podstawach ich funkcjonowania Z2_W05 2PPSD_W02 Ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach w relacjach sprzedawca-klient i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach i naturze Z2_W07 UMIEJĘTNOŚCI 2PPSD_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z psychologii sprzedaży do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów sprzedażowych Z2_U07 2PPSD_U02 potrafi analizować zjawiska społeczne w relacjach sprzedawca-klient oraz potrafi zastosować metody badawcze z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu do pogłębionej teoretycznie oceny zjawisk społecznych Z2_U08 2PPSD_U03 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych związanych z procesem sprzedażowym Z2_U10 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 2PPSD_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób Z2A_K01 2PPSD_K02 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy Z2_K02 2PPSD_K03 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej Z2_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie zadań decyzyjnych, studia przypadków, symulacje, dyskusja na zadany temat, praca pisemna Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach i jakości zadań grupowych oraz praca semestralna - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.