Trening asertywności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS2-2PTAS | Kod Erasmus / ISCED: |
14.302
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Trening asertywności | ||
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania | ||
Grupy: |
2L stac.studia zarządzania II st. - przedm.specjalnościowe |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii. |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Poznanie osobistych typów zachowań wobec innych: asertywnych i nieasertywnych (uległych, manipulujących i agresywnych) i uświadomienie źródeł skłonności do określonych zachowań. Celem treningu jest nabycie praktycznych umiejętności podejmowania kontaktów społecznych pozwalających wyrażać siebie w sposób stanowczy, łagodny, pozbawiony lęku. |
||
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne, II stopień Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk ekonomicznych, dyscyplina ekonomia Rok studiów drugi; semestr czwarty Liczba godzin dydaktycznych: 30 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: udział studentów w testach badających wybrane aspekty ich sfery psychicznej, metody aktywizujące, nagrywanie przy użyciu kamery i omawianie zarejestrowanych zachowań uczestników ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta: 4 pkt ECTS (100 godz.) - udział w ćwiczeniach - 1,2 pkt (30 godz.) - udział w konsultacjach - 0,2 pkt (5 godz.) - praca własna studenta (m.in. opracowanie literatury) - 1,4 pkt (35 godz.) - przygotowanie się do zaliczenia - 1,2 pkt (30 godz.) |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Alberti R., Emmons M. (2007). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk: GWP. Król-Fijewska M., Fijewski P. (2000). Asertywność menedżera. Warszawa: PWE. Król-Fijewska M. (2013). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: WAB. Król-Fijewska M. (2014). Pułapki asertywności. W: Sztuka relacji międzyludzkich. Miłość, małżeństwo, rodzina. Red. J. Augustyn. Kraków: WAM, 81-85. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Literatura uzupełniająca: Hare B. (1997). Bądź asertywny. Skuteczne sposoby komunikacji. Łódź: RAVI. Hartley M. (2007). Asertywność – sztuka umiejętnej stanowczości. Łódź: Wydawnictwo JK. Lindenfield G. (1995). Asertywność czyli jak być otwartym, skutecznym i naturalnym. Łódź: RAVI. Wills-Brandon C. (1994). Jak mówić nie i budować udane związki. Gdańsk: ATEXT. |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: - kolokwium ustne z treści poruszanych na ćwiczeniach oraz samodzielnie opracowanej literatury. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna odpowiedź na dwa z trzech zadanych pytań. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dakowicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dakowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Poznanie osobistych typów zachowań wobec innych: asertywnych i nieasertywnych (uległych, manipulujących i agresywnych) i uświadomienie źródeł skłonności do określonych zachowań. Celem treningu jest nabycie praktycznych umiejętności podejmowania kontaktów społecznych pozwalających wyrażać siebie w sposób stanowczy, łagodny, pozbawiony lęku. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne, II stopień Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk ekonomicznych, dyscyplina ekonomia Rok studiów drugi; semestr czwarty Liczba godzin dydaktycznych: 30 godz. ćwiczeń Metody dydaktyczne: udział studentów w testach badających wybrane aspekty ich sfery psychicznej, metody aktywizujące, nagrywanie przy użyciu kamery i omawianie zarejestrowanych zachowań uczestników ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta: 4 pkt ECTS (100 godz.) - udział w ćwiczeniach - 1,2 pkt (30 godz.) - udział w konsultacjach - 0,2 pkt (5 godz.) - praca własna studenta (m.in. opracowanie literatury) - 1,4 pkt (35 godz.) - przygotowanie się do zaliczenia - 1,2 pkt (30 godz.) | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Alberti R., Emmons M. (2007). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk: GWP. Król-Fijewska M., Fijewski P. (2000). Asertywność menedżera. Warszawa: PWE. Król-Fijewska M. (2013). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: WAB. Król-Fijewska M. (2014). Pułapki asertywności. W: Sztuka relacji międzyludzkich. Miłość, małżeństwo, rodzina. Red. J. Augustyn. Kraków: WAM, 81-85. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Literatura uzupełniająca: Hare B. (1997). Bądź asertywny. Skuteczne sposoby komunikacji. Łódź: RAVI. Hartley M. (2007). Asertywność – sztuka umiejętnej stanowczości. Łódź: Wydawnictwo JK. Lindenfield G. (1995). Asertywność czyli jak być otwartym, skutecznym i naturalnym. Łódź: RAVI. Wills-Brandon C. (1994). Jak mówić nie i budować udane związki. Gdańsk: ATEXT. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.