Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AH1-2JNH2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Sekwencyjny system zajęć i egzaminów. Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ / A2 wg skali ESKOJ. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Umiejętności łączone: Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych we wszystkich sprawnościach na poziomie B1. |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia : studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów : stacjonarne Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_4) Kod przedmiotu: 0400-AH1-2JNH Rok studiów/semestr : II rok studia stacjonarne I stopnia, 3 i 4 semestr studiów Wymagania wstępne: Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 180 godzin-ćwiczenia Punkty ECTS : 12 ECTS Bilans nakładu pracy studenta - Udział w ćwiczeniach: 180 godzin Przygotowanie do zajęć: 90 godzin Realizacja zadań projektowych: 10h Udział w konsultacjach: 20 godzin Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny Razem: 324 godziny Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 204 godz. / 8 ECST -o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS |
Literatura: |
Castro Francisca, Uso de español, Básico y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000 Coronado Gonzalez M.L., Gramática y ejercicios, nivel medio. Materia prima,1996, SGEL, Madrid Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007 Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008 Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010 Gramatica basica del estudante de espanol, Difusion,2000 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania 5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 UMIEJĘTNOŚCI` 1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1 KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4, 2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5 3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę po III semestrze oraz zaliczeniem i egzaminem po IV semestrze na poziomie B1wg skali ESKOJ. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.