PNJA - pisanie akademickie 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AH1-3PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - pisanie akademickie 3 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: |
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Kod przedmiotu: 04000-AR1-3PEN Język przedmiotu: angielski Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_3) Rok studiów /semestr: rok III Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): zaliczenie PNJA 2 Punkty ECTS: 11 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 120 godz., ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 120h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 120h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 25h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).15x 1h=15h Realizacja zadań projektowych.10h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim.20h + 5h=25h Razem:315h (odpowiada 11 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 120 + 15+5h = 140h odpowiada 5,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 120+120+ 25 + 10h+20 +15= 310h odpowiada 10 pkt. ECTS |
Literatura: |
- materiały własne prowadzącego - artykuły z internetu - Evans, V. (2000). Successful Writing Proficiency. Express Publishing. - Bailey, S. (2003), Academic Writing. A practical guide for students. RouthledgeFalmer Taylor & Francis Grouo, London & NY. - Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. - Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. - Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
EK - wiedza: K_W02, K_W04, K_W13 EK - umiejętności: K_U08, K_U09, K_U02, K_U11, K_U13, K_U01, K_U03, K_U07, K_U10 EK - kompetencje: K_K01, K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie prac pisemnych oraz obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.