Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AH1-3SEM5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: |
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | - Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze; - Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych; - Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: obowiązkowy dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo rok studiów: III semestr: IV i V wymagania wstępne: zaliczony drugi rok studiów liczba godzin dydaktycznych: 60h ćwiczeń metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). punkty ECTS: 19 pkt bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów - 2x30h+ 25h=85h, przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej - 35h, kwerenda biblioteczna - 50h, samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h, przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd. - 30h, gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 90h, pisanie pracy - 80h, kontakt mailowy z nauczycielem - 20h, redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela. 105h 4 pkt. ECTS nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym 500 19 pkt. ECTS |
Literatura: |
Chafe, Wallace L. 1980. The Pear Stories: Cognitive, Cultural, and Linguistic Aspects of Narrative Production. Norwood, N.J.: ABLEX. Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas. Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: Oxford University Press. Radden, Günter i René Dirven. 2007. Cognitive English Grammar. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09, K_W12, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U07, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13, K_U14, K_K01, K_K03, K_K04, K_K05, K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.